Mijn konijn is zeer agressief geworden terwijl hij twee maand geleden nog een tam konijn was wat moet ik doen want hij krabt en bijt ?

Toegevoegd na 14 uur:
En ja dankje een klikker heb ik wel ja dankje van de info

Toegevoegd na 14 uur:
En ja hij is nog wel vrij levendig

Toegevoegd na 15 uur:
Ps het kan dat hij zwanger is

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is ze verder wel gewoon actief? Springen / rond de kamer sprinten etc? Want als ze ergens stil in een hoekje zit en alleen bijt als je dichtbij komt kan ze idd pijn hebben ^^^ Snel aanpakken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo,
Misschien is hij inderdaad ziek ofzo, hij kan ook ergens last van hebben.
Missxhien kun je ook proberen een soort clicker training te doen. Maar geem flauw idee of dat bij jou konijntje werkt. Vraag inderdaad raad aan een dierenarts of dierenverzorger!
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je met twee maanden geleden was hij nog tam?
Als je hem in twee maanden niet hebt opgepakt of ermee bezig bent geweest, heb je kans dat het beestje gewoon is verwilderd. Dat gaat heel snel hoor. Om een beestje tam te maken én te houden, moet je iedere dag met hem spelen, aaien, e.d., dus met hem bezig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is wel een heel speciaal konijn: HIJ is zwanger?

Antwoorden (3)

Vermoedelijk heeft het konijn ergens pijn, het is dus aan te raden een bezoek te brengen aan een dierenarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moeilijk om zo een antwoord te geven, er kunnen diverse oorzaken zijn. Medische oorzaak moet je laten uitsluiten door de dieren arts. Zit je konijn buiten of binnen? Als ze buiten zit en er wordt niet veel met haar bemoeid, kan ze haar territorium gaan verdedigen tegen indringers, jij! Dan dus meer aandacht geven, dagelijks met haar spelen en goed gedrag belonen met een snoepje, in het begin kan je je arm en hand desnoods beschermen met een handschoen, als je je hand maar niet terugtrekt! Waarschijnlijk heb je dit de eerste keer van schrik wel gedaan en haar daarna met rust gelaten, konijnen leren snel! Ze zijn echt heel slim.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit kan door verschillende dingen komen. Pijn is vaak een oorzaak, hij/zij kan zich niet lekker voelen of een verandering in de hormoonhuishouding. De "pubertijd" kan bijvoorbeeld ook een oorzaak zijn.