Mijn goudvis (aquarium) zwemt op zijn zijde en vinnen beginnen zwart te worden, dit laatste bij mijn andere vis ook.. Wat is er aan de hand?

2 goudvissen in aquarium

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ben bang voor je dat het vinrot is Dit komt vaak door vervuild water hoe vaak ververs je het water?Zelfs met een filter en pomp moet je de filters regelmatig vervangen schoonmaken.Vraag bij de dierenwinkel om verder advies testen van het water in elk geval laten doen. Kijk ook eens bij zoeken op deze site en tik vinrot in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik had hier gelezen dat het een reactie is op een afwijkende watersamenstelling. Dat mogelijk onstaat door relatief zuur water.

``Water kan je laten testen
bij de wat grotere aquarium- en vijverwinkels, normaal gesproken doen ze dat
gratis.``
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou misschien ook zuurstoftekort kunnen zijn. Heb je een zuurstofpompje erin zitten? Zo niet, dan zou ik dat eens proberen:)