Het voer van mijn kitten van 10 weken juist?

Wij hebben sinds een paar dagen onze lieve kitten van 10 weken.
Ze kreeg al volwassen brokjes van haar vorige baasje, maar dit lijkt me niet helemaal goed omdat ze toch wel een hoop nodig heeft om goed op te groeien.
Ik heb voor haar Royal Canin kittenbrokjes gekocht. Het is duidelijk te merken dat ze haar andere AH brokjes lekkerder vind, maar daar zitten naar mijn mening niet de goede voedingsstoffen in voor zo'n jong poesje. Nu meng ik de kittenbrokjes met een klein beetje zachte mousse en heb daarnaast een mix van harde brokjes en kitten brokjes voor de hele dag staan.

Nu zie ik op internet dat er ook een Royal Canin Baby is, tot 4 maanden. Nu heb ik al de kitten variant..
Kan het kwaad haar toch de kitten brokjes te geven in plaats van de babycat?
Anders had ze nu al aan het volwassenvoer gezeten, dat lijkt me nog slechter?

Toegevoegd na 1 minuut:
"en heb daarnaast een mix van harde brokjes en kitten brokjes voor de hele dag staan."
Hiermee bedoel ik haar andere (volwassen) AH brokjes & de Royal Canin kitten brokjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Volgens mij kan het weinig kwaad. Ik ben gewend dat ze tot de sterilisatie/castratie (+/- 6mnd) kitten krijgen en daarna volwassen. Kijk wel goed of hij het goed kan kauwen en slikken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus volgens mij kan het weinig kwaad, het is al goed dat je naar kittenvoer bent gegaan daar zitten veel meer voedingsstoffen in die die nodig heeft om te groeien.
Kittenbrokjes zijn prima,maar je kunt dan beter van Hill's nemen,die is beter dan Royal Canin,maar als je echt voor een goed merk wil gaan dan moet je een voer nemen zonder granen zoals brokjes van Orijen, Taste of the wild, Acana of Applaws.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, dit is een lastig geval. Enerzijds heb je gelijk, je kan een kitten beter van de goede kittenbrokken voorzien aangezien de voedingsbehoefte totaal verschilt van die van een volwassen kat. Anderzijds is het wel belangrijk dat een kitten het voer te eten krijgt dat het gewoon is, zeker als het al een verhuis moet zien te verwerken. Ik zou dus niet meteen volledig overschakelen op kittenvoer maar het afwisselen of mengen met het volwassenvoer van hetzelfde merk als haar vorig baasje. Of je nu echt per se royal canin baby moet gaan geven waag ik te betwijfelen. Een kitten is een kitten. Als je echt zeker wil zijn neem je misschien beter een merk dat dat onderscheid niet maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat gezellig een kitten in huis. Veel plezier en geluk met elkaar gewenst.
Op het moment dat een kitten bij zijn nieuwe huis komt is het belangrijk om de eerste dagen de vertrouwde voeding te geven die je kitten gewend was bij de fokker. Als je kitten gewend is aan zijn nieuwe thuis kan je, indien gewenst, kiezen voor een andere voeding.
Voor een kitten adviseren wij vanuit Royal Canin de eerste 4 maanden de voeding Babycat te geven. Deze voeding ondersteunt de eerste groeifase van je kitten. Vanaf 4 maanden leeftijd kan je overschakelen op de voeding Kitten.
Mocht je meer vragen hebben zit bij Royal Canin een team van deskundigen klaar om al je vragen te beantwoorden. Je kan ze bereiken via info@royalcanin.nl of 0413-318400.