Kat vraagt veel aandacht maar waarom?

Hallo mijn kat vraagt veel aandacht maar na een tijdje gaat ze in een holletje zitten en aan en de onderkant zitten krabben. Ze heeft het 1 keer eerder gehad maar dat ging later weer weg.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Daar valt alleen maar naar te gissen, maar heel veel katten, vooral de binnenkatten, vervelen zich de tandjes, dus bij jouw kat zou dat ook goed het geval kunnen zijn.
Ga eens flink aan de gang om het leven van je kat uitdagend en interessant te maken. Begin eens met hem te laten werken voor z'n voer: geef hem z'n brokjes in een voerpuzzel, waarvan je gaandeweg de moeilijkheidsgraad op laat lopen. Je kan ze kopen, maar met wc- of keukenrollen, eier- en schoenendozen kom je al een heel eind: google maar eens op voedselverrijking of voerpuzzels.
En speel met je kat: niet met je handen uiteraard, maar met propjes, een hengeltjes, en tussendoor even met een laserspeeltje. Hoeft niet zo lang, maar een paar keer daags, liefst op vaste tijden, vindt de kat geweldig.
Werk met geurtherapie: rouleer de speeltjes, en bewerk die eens in de paar weken met play spray (catnip) en/of valeriaantinctuur. Niet lle katten vinden dit geweldig, maar de meeste toch wel.
Haal eens iets nieuws voor de kat in huis: een nieuwe kartonnen doos bijvoorbeeld wordt zeer gewaardeerd, maar ook eikels in de herfst, rietpluimen, een vogelveer van straat enz enz.
Niet alleen zal je kat zo een veel leuker leven hebben, maar het versterkt ook nog eens de band tussen jullie.
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ooh heel erg bedankt zal het proberen!!
Rieneke1
7 jaar geleden
Goed zo Chloe, en volhouden he! Je kat zal je dankbaar zijn en jullie band zal zich verdiepen.