Het zou een Boerboel kunnen zijn. In Afrika werden deze honden ondermeer gebruikt om negerslaven die gevlucht waren, terug te halen.

Toegevoegd na 5 uur:
De kop is niet goed zichtbaar. Een Boerboel heeft een soort doggenkop. Verder werden er voor het vangen van slaven in Zuid-Amerika en omstreken de Argentijnse dog gebruikt.
In Afrika werd voor dit doel tevens de Ridgeback. ingezet, ofschoon hij bedoeld was voor de jacht op leeuwen. Maar de film speelt in Amerika zag ik net. Het kan dus ook een Herdersoort zijn.
Als je een betere foto van de bedoelde hond heb, kan ik je misschien meer vertellen.
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij lijkt er niet op!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het lijkt wel een mechelaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ga ook voor een herder/Mechelaar
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij is het geen ras.
Ivana
10 jaar geleden
Het lijkt mij vreemd als ze in Amerika een Belgische herdershond inzetten in een soort historische film. Onlogisch ook wanneer ze niet een van de hondenrassen zouden gebruiken in de film, die oorspronkelijk werden gebruikt bij het vangen van slaven. Ook in een film moet je toch een beetje bij de oorsprong blijven om het een authentiek tintje te geven.
Maar nog steeds: een betere foto van de hond zou helpen de vraag te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is ook vreemd Ivana,maar ik heb de foto gegoogled en kom dan op een groter formaat uit en dan lijkt het verdacht veel op een Mechelaar of dat het een kruising Mechelaar met nog iets is.
Ik dacht eerst ook een Boerboel, maar als ik de foto wat vergroot is de kop niet dogachtig genoeg.

Toegevoegd na 36 seconden:
Ik denk dat het een herderachtige is.