mijn vis zwemt/drijft steeds op z'n zij en is heel futloos, wat kan/moet ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
74.7K
ItisILeClerc
10 jaar geleden
door de wc spoelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dan ben je er vanaf maar beestje leeft nog wel!!
Steen erop voordat je dat gaat doen is beter.

Antwoorden (4)

Een zieke vis gaat op de bodem liggen of op zijn zij drijven. Je kunt een zieke vis het beste apart in een bak zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hij zwemt niet de hele tijd op z'n zij. wij hebben hem zojuist apart gezet in een aquarium. Meestal pestte de andere vis hem door achter hem aan te zwemmen en zo. kan dit ook een reden zijn waarom hij zo gek doet? zo niet lijdt hij dan geen pijn? want dat zou ik zielig voor hem vinden omdat het toch een dier blijft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij zou een ontsteking aan de zwemblaas kunnen hebben. Een antibiotice kuur kan helpen. Bij de dierenarts te verkrijgen als druppels voor in de kom. Succes!
Die heeft waarschijnlijk een bacteriële ziekte waar in de meeste gevallen weinig aan te doen is.
buikwaterzucht – geen behandeling mogelijk
zwemblaasinfectie – geen behandeling mogelijk
vistuberculose – geen behandeling mogelijk
In al deze gevallen gaat de vis zich vreemd gedragen, verlos de vis op humane wijze uit zijn lijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier is niets meer aan te doen ben ik bang niet zo door de wc.
Vang hem en dan een steen erop is hij uit zijn lijden verlost.
weet lijkt hard maar beste oplossing je moet het wel kunnen dat is zo maar dood gaat hij dus wees wijs en verlos hem uit zijn lijden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan proberen deze infectie te bestrijden met medicatie (en advies) van je lfs.

Veel ziekten die zelfs bekend staan als ongeneeslijk zijn vaak nog met de juiste medicatie te genezen mits je er snel bij bent (en dat laatste is vaak een probleem waardoor een bepaalde ziekte onterecht het etiket ongeneeslijk meekrijgt!).

Als je het dier dan toch uit zijn lijden moet verlossen is de meest humane manier om het te behandelen in een badje van kruidnagelolie (dier gaat dan pijnloos in coma waarna hij stikt). De vraag is natuurlijk, heb je dat zomaar in huis? En wat is dan het meest humane? Als je dier zichtbaar afziet waarschijnlijk niet eerst nog om kruidnagelolie gaan. Als je voor jezelf die keuze maakt is het volgens mij het gemakkelijkst om het dier te vangen en met netje en al tegen iets hard aan te smakken.