Dit is een gok die ik niet zou wagen.
Zelfs al gaat het enige tijd goed, kan er plotseling een situatie ontstaan de ruzie opleverd. Het enige voordeel (1 kooi ipv 2) weegt niet op tegen het gevaar van tot bloedens toe gebeten vogels....in het minst ongunstige geval......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De agapornis is eigenlijk de enige papegaaiachtige die vredelievend is naar andere vogels, je zou hem samen kunnen houden met bv parkieten. Kaketoes daarentegen zijn echt niet vredelievend naar andere vogels, 2 kaketoes samen gaat vaak al niet eens goed. Ik zou het er niet op wagen, waarschijnlijk gaat het ten koste van je agapornis. Deze hebben trouwens wel graag een maatje van hetzelfde soort. Een agapornisje erbij nemen? En de kaketoe zelf veel aandacht geven.