Hoe kan het dat de vin van me vis kapot is?

Heb sinds een maand ene vrouwelijke guppie. Haar vinnen zijn ineens stuk er eraf zie foto. Heb een vierkante bak met filter en warmte element. Help!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Z512099
6 jaar geleden
Ziet er heel slecht uit, alle vinnen zijn rafelig en zwaar beschadigd : zou vinrot kunnen zijn in een vergevorderd stadium.
Is te genezen door de dierenarts...esha2000 kan helpen, maar misschien zijn de bacteriën er al resistent tegen.

Antwoorden (1)

je vis heeft vinrot.
Dat krijgen ze als het water erg vervuild is.
Ook al ziet het er helder uit, toch kunnen er heel wat giftige stoffen in zitten.
Een derde van het water wekelijks verversen, dus er uit halen en aanvullen met kraanwater of goed vijverwater.