Kunnen katten na lange tijd nog vriendjes worden?

Wij hadden al een gecastreerde kater (2 jaar) en hebben een gesteriliseerde poes (7 jaar) erbij genomen. Ondertussen is zij er al een maan of 3. Ze zijn nog steeds geen vriendjes, slapen wel op het zelfde bed/bank, het grootste gedeelte vd dag is er ook niks aan de hand, maar ongeveer 2 of 3 momenten per dag zitten ze elkaar echt te jennen, zij blaast dan naar hem en ze slaan dan in de lucht naar elkaar. Ze hebben eigenlijk nog nooit ECHT gevochten. Is er een kans dat ze nog echt vriendjes worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop op antwoorden dat ze over een paar maanden gewoon lekker tegen elkaar kunnen liggen en elkaar wassen ;-)!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het zal altijd een kwestie van terratorium zijn;)

Het beste antwoord

dat kan lang duren maar geloof me ik heb een broertje en zusje vanaf dag 1 zeg maar en die zijn erg lief maar ze jennen mekaar ook.
ik denk dat er misschien ooit nog eens een heftige strijd komt (hoe gaat het met eten ? als er nog niet duidelijk is wie er alpha is aangezien het mannetje jonger is kan dat nog even duren maar zelfs dan zal er denk ik nog niets ernstig gebeuren en zijn ze snel weer teug naar normaal maar ga ze niet dwingen bij elkaar te liggen dat komt vanzelf wel eens denk ik, bedenk jij bent de opperpoes
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
alpha???
katten zijn geen kleine hondjes.

Andere antwoorden (2)

helaas komen de leeftijden niet echt overeen.
je kater is nog jong en speels, en je poes is al bijna een senior.
ik vermoed ook dat je kater wil spelen met de poes, maar dat die daar helemaal geen zin in heeft?
voorlopig vind ik het helemaal niet zo slecht klinken.
ze liggen wel samen op bed of bank zeg je.
lang niet alle katten gaan zo close met elkaar om dat ze elkaar wassen en in elkaars pootjes slapen.
je zou dagelijks eens goed kunnen spelen met de kater, zodat die z'n energie kwijt kan.
mogelijk laat hij de poes dan wat meer met rust, waardoor die ook wat meer kan ontspannen.
dat zou ze nog wat nader tot elkaar kunnen brengen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Ik zie het hier ook,het oudje van 14 heeft totaal geen behoefte om te spelen met de jongste van 7 dit was vanaf het begin al niet.
Rieneke1
12 jaar geleden
hier ook maria, ik heb er een kitten bijgenomen, zodat de twee jongsten lekker kunnen keten met elkaar, en de oudere katjes hun rust hebben.
maar ik vermoed dat vraagstelster niet zit te wachten op een derde kat;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik ook niet hoor,ik heb mijn handen al vol aan de pup.
Het voordeel daarvan is weer dat de jongste kat de pup uitdaagt dus hij heeft er weer een speelkameraadje bij al is het geen kat. ;-)
Rieneke1
12 jaar geleden
prima oplossing toch? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er graag nog een poesje bij willen hoor, ik denk alleen mijn vriend niet ;-)! De poes van 7 is (nu nog) net zo speels als de kater van 2, misschien is de kater zelfs nog iets luier haha. We hebben bewust ervoor gekozen om een volwassen poes er bij te nemen omdat iedereen wel een kitten wil en de wat oudere poezen vaak "over zijn". We zijn al blij dat ze elkaar de tent niet uit vechten, nu hopen dat ze elkaar nog beter gaan verdragen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kater was trouwens ook al een jaar toen we hem kregen!
Rieneke1
12 jaar geleden
goed idd dat je volwassen katten in huis haalt :)
dan moet je je zegeningen maar tellen, en ze nog wat tijd geven; 3 mnd is nog niet zo lang.
Het kan wel, het kan soms na een jaar ineens vrede zijn. Maar het kan ook zijn dat het nooit gebeurt: ik heb een broer en zus, inmiddels zijn ze 13, maar ze verdragen elkaar, daar is het wel mee gezegd. Zolang ze genoeg ruimte hebben en niet op elkaars lip hoeven te zitten gaat dat best, maar dikke vrienden zullen ze nooit worden.