Mijn hond (reu) likt urine van andere honden op, waarom hij dit doet is bekend, maar wat kan ik hieraan doen ??? groetjes, Marcel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
20K

Antwoorden (2)

Je kan hem straffen als hij het doet, en belonen als hij ermee ophoud. Zo weet hij vanzelf dat hij een belone krijgt als hij het niet doet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de urine behalve te ruiken ook te proeven zal hij beter weten of het teefje, dat daar geplast heeft, al bijna loops wordt, of het misschien al is, en binnenkort paringsbereid zal zijn.
Een teefje doet in deze omstandigheden veel kleine plasjes overal om zich aan te prijzen en te adverteren.
Want zij wil straks, als het zover is, natuurlijk uit een aantal reuen de beste kunnen kiezen!! (Als de natuur haar gang zou kunnen gaan : in de praktijk bemoeien wij mensen ons daar natuurlijk mee...bij onze 'huishonden')
Dus het is volkomen natuurlijk hondengedrag....

Waarom zou je er iets aan willen doen?
Wij mensen hebben een ander gevoel voor 'vies' dan dieren, en als wij een dier in huis willen halen, zullen wij dit gedrag moeten accepteren - net zoals een kat een muis of een vogel zal vangen, als jager, en honden elkaar begroeten door de anaalstreek te besnuffelen.

Het enige dat erop zit, is je reu consequent aan de lijn houden tijdens het wandelen, want onze neuzen zijn er nu eenmaal niet op ingericht om zulke subtiele geuren als 'uitnodigingsvlaggen' van teefjes waar te nemen, en zo bij bepaalde plasjes de reu bij je te roepen.
Mocht hij nog niet gecastreerd zijn, dan is dit natuurlijk een voor de hand liggende oplossing : hij zal minder geïnteresseerd zijn in loopse teefjes en dus minder hun urine willen proeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens, prima antwoord +.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed antwoord: plus!