Wat te doen met een vreemde kat die aan is komen lopen?

Sinds drie dagen woont er een vreemde kat in onze achtertuin. Ben de hele buurt langs geweest of ze een kat missen. Niemand kent deze kat. Kat ziet er verzorgd uit. Ben het beestje nu maar eten aan het geven. Kan hem niet binnenlaten vanwege allergie. Welke instantie gaat hier over?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K

Het beste antwoord

3 dagen vind ik wel erg kort om hem/haar dan al eten te gaan geven. Dan gaat ie helemaal niet meer op zoek naar zijn eigen huis. Zit ie echt hele dagen in je tuin, of komt ie regelmatig even kijken? Als ie er niet ondervoed uitziet kan je er van uit gaan dat ie op een gegeven moment gewoon weer naar zijn eigen huis terugwandelt.

Dat je de eigenaar totnutoe niet hebt kunnen achterhalen zegt niets. Je kan niet alle buren gevraagd hebben, want ze zijn nooit allemaal tegelijk thuis. En momenteel zijn er ook een stel op vakantie. heb je aangebeld of ene briefje overal in de bus gestopt? heb je al een briefje (met foto) bij de supermarkt opgehangen?

als je zo snel mogelijk wil weten van wie de kat is, oppakken en meenemen naar de dierenarts, om te kijken of ie gechipt is. is ie niet gechipt, weer in je eigen straat vrijlaten. Maar zeker geen eten geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omliggende dierenasiel bellen en de politie natuurlijk.
In de tussentijd het beestje zelf verzorgen, voordat hij hem smeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou even uitzoeken wat het lokale asiel is in jouw woonplaats, die kunnen de kat ophalen en een nieuw thuis voor hem vinden, of - als hij gechipt is - de eigenaar achterhalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
katten kunnen in principe heel goed voor zichzelf zorgen. bijvoeren hoeft helemaal niet. ze staan nog zo dicht bij de oorspronkelijke wilde kat, dat ze prima kunnen jagen en ook weten hoe ze dat moeten doen.
ze kunnen echter ook overlast veroorzaken. (toch zeker als ze een partner vinden en nog meer katten op de wereld zetten). daarom is contact met een asiel een goede stap.
overigens een rondstruinende kat die voor zichzelf moet zorgen kan ook zo zijn voordelen hebben. ze leven onder andere van muizen en met een kat in de buurt zullen die dan ook minder geneigd zijn bij jouw huis rond te hangen. vogelliefhebbers zullen het hier niet mee eens zijn, want ze lusten ook vogeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereerst zou je even met de kat naar de dierenarts kunnen gaan, om te kijken of hij gechipt is.
je kan verder contact opnemen met het asiel, de dierenbescherming, de dierenambulance en amivedi.
komt hier niets uit, dan kan je de dierenambulance vragen de kat op te halen en naar het asiel te brengen.
ze zullen je waarschijnlijk wel vragen de kat even in je schuurtje te zetten, zodat ze niet voor niets rijden.
Rieneke1
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
Mag ik even weten wie hier een - plaatst voor een zinvol antwoord?
Correctie +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neeeeeee, minnen met een argument uitdelen is eng! Dat doen min-naars nooit!
(Je zou zomaar gaan denken dat ze geen argument hebben hè?)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij, domme minkukel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu ik het zo lees, ik bedoel natuurlijk niet jou hè Rieneke.
je antwoord is prima, zo heb ik zelf ook eens een poes weer bij z'n baasje terug gekregen. Het duurde wel 4 dagen, maar iedereen was blij.
Rieneke1
13 jaar geleden
dat snap ik hoor deirdre :)
bedankt alle drie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie tip, eerst kijken of hij gechipt is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Foei Leonie! +
je zou op marktplaats(BIJ VERLOREN OF GEVONDEN) kunnen kijken of iemand een kat mist in de buurt .tevens zou je zelf ook een adv kunnen zetten over de aan gelopen kat