Wat is beter 2 katten die al 7 jaar samen zijn gescheiden plaatsen of samen naar het asiel?

Mijn oom is ernstig ziek en heeft 2 katten van een jaar of 7 die erg aan elkaar gehecht zijn. Samen slapen, spelen, eten enz. Niemand in de familie kan helaas 2 katten erbij hebben. Nu vragen we ons af wat beter is. Als het niet lukt ze samen te plaatsen, plaatsen we ze dan apart of brengen we ze samen naar het asiel zodat die ze samen kunnen plaatsen?

Toegevoegd na 7 uur:
We zullen er uiteraard eerst alles aan doen om ze zelf samen te plaatsen. Hij wil ze nu begrijpelijkerwijs niet kwijt omdat hij veel steun aan ze heeft dus het gaat spelen als hij overlijdt. Er was iemand die er dan wel één wou hebben en dat leek mij niet zo'n goed idee. Vandaar deze vraag. Mijn gevoel zei ook dat je ze beter samen kan houden. Dus dank voor de antwoorden dat bevestigd dat mijn gevoel goed was! En ik ga me er zeker hard voor maken dat Joep en Kees samen blijven!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

wat een rotsituatie!
katten die zo aan elkaar gehecht zijn, moet je niet scheiden.
ze kunnen net als mensen enorm rouwen om het verlies, en er erg depressief van worden.
hoewel verhuizen naar het asiel ook enorme stress meebrengt, hebben ze daar wel elkaar.
mijn keus zou het asiel zijn, maar krijg dan op voorhand wel heel duidelijk dat ze daadwerkelijk samen geplaatst gaan worden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal met je eens. Ik zou het ook zo doen. Katten kunnen idd erg aan elkaar hangen en stress is samen minder erg dan ook nog de stress van het alleen zijn.

Andere antwoorden (2)

Kan je niet een oproep doen op internet, zodat je ze misschien bij een baasje kan plaatsen ipv het asiel?
In ieder geval proberen te voorkomen dat ze gescheiden raken. :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd een oproep op internet of krant.
Ik heb 10 jaar geleden ongeveer 2 katten opgehaald ergens waarvan de eigenaren geëmigreerd waren. Ze stonden in de krant en heb wel een uur moeten rijden om ze op te halen. Ze hoorden bij elkaar en zo heb ik ze ook genomen.

Oftewel bij elkaar houden en zelf adverteren en dat ze gratis af te halen zijn en kijken of de nieuwe baas(jes) je aanstaan voor je ze mee geeft.