mijn hond rent weg als ze losloopt. het liefst wil ik dat ze gewoon naast me kan lopen. hoe train ik dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Neem kleine stukjes worst (frikandel bv) mee in een zakje.
Je neemt een stukje worst in je hand, vlak voor de neus van je hond.
Ze zal dan je hand volgen (mmm... lekker...)
Geef af en toe dat stukje worst, zodat ze ook beloond wordt.

Zodra ze weg dreigt te kijken (weg dreigt te lopen: maar dan ben je al wat te laat) hup, die worst voor haar neus!

Neem dus veel kleine stukjes mee.
Hou steeds een stukje bij de hand (in je andere hand bv zodat je over kunt pakken)
Oefen per dag 5 minuutjes, en hou de rest van de tijd even aan zo' n lange lijn. Totdat ze begrijpt wat de bedoeling is.
Dus niet een half uur achter mekaar gaan oefenen, dan raakt het spelletje flauw.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeten.. Het is handig als je er een woord bij zegt, als begin van het volgen. bv "volg".
Altijd hetzelfde, korte woord.
Later gaat ze dan naast je lopen, als je alleen dat woord zegt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vergeten.. Het is handig als je er een woord bij zegt, als begin van het volgen. bv "volg".
Altijd hetzelfde, korte woord.
Later gaat ze dan naast je lopen, als je alleen dat woord zegt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Geef ook 1 woord, als het spelletje (volgen) weer afgelopen is bv. "vrij". Dan is ook duidelijk, als ze wel mag gaan snuffelen , spelen, rennen of zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

het beste kan je naar een cursus gaan met je hond. daar leren ze zitten, liggen, loslopen enzo. daar zijn ook andere hond en dan leert die daar ook mee omgaan.
nog Succes ermee