Wat heb je allemaal nodig om salamanders te houden?

Behalve de salamanders natuurlijk.

Wat zijn de kosten voor alles wat je nodig hebt?

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor in een terrarium :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23.7K

Het beste antwoord

Salamanders houden valt niet mee. Op onderstaande website vind je veel informatie. Ze hebben in elk geval een terrarium nodig met zowel een kletsnat als een kurkdroog stukje. In het terrarium moet de salamander ook wat schuilplaatsen hebben. Afhankelijk van welke soort je houdt, moet je het terrarium ook verwarmen. Ze eten insecten.

Overdag zitten ze meestal onder een steen dus een echt gezelschapsdier heb je er niet aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

een grote vijver in je tuin met vulling, planten, stenen en aarde. Reken op een paar honderd euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat goed dat je je dat eerst afvraagt. Wil de pret niet bederven, maar heb je ook iemand die erop wil passen als je op vakantie bent?

Er is op Internet heel veel over te vinden. heb even voor je gezocht en zie hieronder de link, daar staat uitgebreid op hoe en wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een half jaar geleden mijn vijver opgedoekt.
Ik wist wel dat er enkele salamanders in zaten maar tijdens het vangen van de vissen hebben we ook meer dan honderd salamanders uit de vijver kunnen halen, zeer verassend overigens want deze indruk had ik vooraf nooit gehad van zulke aantallen.
Hoe komt dit zover?
Het duurt best enige tijd voordat er een natuurlijk evenwicht is in de vijver wat de kwaliteit van het water mede bepaald. Ik heb ook nooit toevoegingen gebruikt om de kwaliteit van het water te verbeteren, ik heb puur de natuur zijn gang laten gaan en alleen af en toe wat algengroei verwijderd.
Tevens was de vijver gebouwd onder een grote rotstuin waar de salamanders ook regelmatig te vinden waren.
Als je salamanders wilt houden op deze manier heb je er geen zorg aan maar echt vaak komen ze niet te voorschijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een terrarium? Niet doen.
Graaf een gat in de tuin. Laat daar een grote cementkuip uit de bouwmarkt in zakken. Laat 'm vol lopen met water. Doe er wat zuurstofplanten in. En wacht geduldig af. Moet je eens kijken hoe snel je salamanders in je vijver hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salamanders voor in een terrarium is eigenlijk niet veel aan, het is net als in je tuin, er zitten er vaak honderden, maar je ziet ze nooit, gewoon niet aan beginnen.
Als je een tuin hebt, is het wel heel makkelijk daar een vijvertje voor te maken, maar de salamanders zie je alleen in je vijver tussen maart en juni, de rest van het jaar zijn het land dieren en nachtdieren.
Neem dan hagedissen, dat zijn dagdieren en heel bewegelijk.
Hier moet je trouwens wel heel veel van weten, is niet gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hagedissen zijn ook leuk, die heb ik vroeger op de basisschool in de klas gehad. Toen moesten we ze ook verzorgen etc.