Zou een hond een pak koeken 'stelen'?

Ik had een pak met koeken buiten liggen, met plastieken verpakking rond.
Zou het kunnen dat mijn hond die heeft meegenomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

natuurlijk kan dat, maar dan zouden er hoogstwaarschijnlijk ergens nog stukken plastic liggen en vaak gedraagt je hond zich wat anders na zo een smulpartij. het kan natuurlijk ook een ander persoon zijn geweest, of je heb je gewoon vergist :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag,

Ik heb ook een hond, en die heeft wel een keer mijn blikje Energy gepakt en een zak snoep ...

Dus het is mogelijk.

-Jobb
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk niet dat het kan, of heeft jou hond die koekjes wel eens gegeten? dat hij het door had wat het was. Eet jou hond nooit koekjes, dan heeft hij het zeker niet gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin antwoord
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Lol @ Niels1411 maar idd onzin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn hond had ze op gehad.
Met verpakking en al
HeerVoldemort
11 jaar geleden
haha inderdaad ik ken zat honden die uit pure hebzucht ook de verpakking op zouden eten, plus een deel van de ondergrond waar het pak op lag ;-)
Antoni
11 jaar geleden
De meeste honden zijn opportunisten: ze grijpen iedere kans (op (lekker) eten) als ze die zien! Daarbij is de vraag of ze het eten ooit eerder hebben gehad, niet van belang. Als wat ze zien, lekker ruikt en lekker smaakt, dan eten ze het helemaal op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zegt niets! ook als ze iets (nog)niet kennen, eten herkennen ze op de een of andere manier altijd... we hadden een buurhond en ook een eigen die gewoon alles eet wat los en vast zit, zelf soms idd mét verpakking en al....dus dit antwoord is kolder...
Wanneer jij de hond niet aan zijn verstand hebt gebracht dat er niet van de straat gegeten wordt, kan dat.

De hond zal niet geweten hebben dat de koek van jou was. Of heb je hem ook nooit geleerd dat er geen eten van de baas wordt gepikt voordat de baas toestemming heeft gegeven!!!

Tenslotte is plastic luchtdoorlatend en een goede hondenneus heeft geen moeite met het ruiken door de verpakking heen. Als het dan ook nog eetbaar is, is zijn kostje gekocht. Het kan dus best zijn dat je op een verborgen plaats wat restanten vind, maar een hongerige hond kan ook het hele pakket aan.
Ivana
11 jaar geleden
jazeker, hoe lief je hond ook is, hoe goed je hond ook luistert als je er bij bent..... dat zegt niets als je weg bent.

geloof me, onze hond heeft niet alleen een pakje roomboter van het aanrecht in de keuken gejat, maar ook een net gebraden kip, achterin de tuin vonden we de resterende botjes (hij keek ook nog schuldbewust !)

ja een hond zal zeker een pak koeken stelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Doet me denken aan de oude hond van mijn ouders (niet de golden retriever BJ, maar de hond die ze daarvoor hadden) Die hond heeft 4 hamburgers gejat in een minuut tijd uit een koekenpan die op het vuur had gestaan. Mijn moeder draaide het vuur uit, en liep weg. De hamburgers weg, en alle jus eruit gelikt. Hij heeft geen kik gegeven, maar hij moet toch echt zijn bek verbrand hebben. De pan stond nog op zijn plek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mooi hè, ik zie die kop, hij kwam een beetje sluipend uit de tuin, zoals ik al zei schuldbewuste ogen wegkijkend, prachtig... ongelooflijk een hete pan met 4 hete hamburgers, die moet ie toch ook in een paar seconden verorberd hebben, lachen, 't zijn boeven!
Antoni
11 jaar geleden
Ik zal mijn verhaal over een hond en een stapel boterhammen met pindakaas maar achterwege laten..., maar die schuldbewuste ogen, die komen mij niet onbekend voor... Het bord waar ze op lagen, kon weer schoon in de kast... En het enige wat ik had gedaan, was een kopje koffie ophalen uit de keuken... terwijl de hond en de boterhammen in de huiskamer waren...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dus ook boterhammen met pindakaas "gaan er in als gods woord in een ouderling"!
maar ondertussen vind ik deze verhalen erg gezellig, maar het levert geen enkel duimpje niks op! :)
Ivana
11 jaar geleden
@ Jodokus, ook als je de kamer uit bent hoort een hond van je eten af te blijven!!! Vorige week had ik nog twee boterhammen op de lage tafel staan en ging de bel. Ik realiseerde me de achtergebleven boterhammen pas na een minuut of vijf en keek om de hoek van de buitendeur door het raam naar binnen. Ze zat als een zoutpilaar naar de boterhammen te staren, maar uit heel haar houding sprak gehoorzaamheid aan het gebod: afblijven. Ook mijn vorige hond deed dit, maar die ging dan pontificaal met de rug naar het voedsel toezitten. Het kan echt wel, maar heeft enige oefening gekost in het begin van de opvoeding.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Ivana
Dat verschilt per hond en opvoeding natuurlijk ook. Maar sommige honden... De vorige hond van mijn ouders (niet Rex de hamburger dief) heeft als pup geleerd dat hij alleen dat mag pakken waarvan gezegd werd "Pak het maar" Koek en toast op tafel, hondenkoekje op de grond...bak met hondenvoer. Bij die bak bleef hij er een uur (en waarschijnlijk ook langer) voorzitten totdat gezegd werd dat hij het mocht hebben (daar kwamen we perongeluk achter omdat ik vergeten was te zeggen dat hij het mocht hebben) Maar dat ene plakje leverworst wat ik op neushoogte in de kerstboom had gehangen was WEL weg na een nacht ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ivana: je hebt helemaal gelijk, natuurlijk moet een hond ook als je de kamer uit bent van het eten afblijven..., maar dan blijkt dus wie de hond wel goed traint.
wat je vertelt is schitterend, ik "zag" 't voor me, starend naar de boterhammen: prachtig, zo ook je vorige hond, met de rug er naar toe, eveneens: prachtig...! dat betekent maar een ding: jij hebt de wind er onder: jij bent de baas! en dat kost tijd en volharding en lang niet iedereen kan dat (volhouden).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jodokus van mij dan wel je verdiende +
Mijn 2 hondjes hebben toevallig 2 weken geleden kippenbotjes van mijn bord gepakt dat is minder leuk maar ik heb ze meteen volgestopt met ontbijtkoek ( voor de zekerheid ook nog de dierenarts gebeld) en het is gelukkig goed afgelopen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@vlinder: dank je wel!
de ontbijtkoek doet haar werk gelukkig...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ivana je weet dat ik het tot nu toe altijd met je eens ben maar nu een keer niet.
Mijn tweelinghondjes krijgen precies dezelfde opvoeding,weten heel goed dat ze niet aan mijn eten mogen komen(ze beginnen zelfs pas aan hun eigen eten als ik toestemming geef) en hadden dit (zie mijn vorige reactie die niet helemaal klopt)ook nooit eerder gedaan,ik was plotseling(door ziekte) in slaap gevallen en zag toen ik een uurtje later wakker werd dat de botjes weg waren,1 hondje,Snoopy, lag bij mij op bed en kwam vrolijk naar mij toe maar de ander,Snoetje, lag in haar mandje,kwam er wel uit toen ik haar riep maar ging plat op de grond liggen met de welbekende schuldbewuste oogjes. Voor de zekerheid had ik ze allebei ontbijtkoek gegeven maar Snoopy poepte meteen dus die had de botjes niet aangeraakt,bij Snoetje heeft dat 2 dagen geduurd dus toen was het me helemaal duidelijk dat Snoopy de verleiding wel heeft kunnen weerstaan!
Normaal gesproken kan ik ook gewoon mijn eten op een laag tafeltje laten staan en weglopen zonder dat ze er aan komen maar het blijven honden die net als goed opgevoede kinderen wel eens de fout in kunnen gaan!
Groetjes vlindertje
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Vlindertje98 dat klopt helemaal, vind je vergelijking met kinder briljant trouwens. Want ik nam ook wel eens een schep uit de suikerpot en dat mocht ECHT niet.
Hmm kan wel zo zijn! Mijn hond is zegmaar niet normaal opgevoed haha, bij alles wat ze te eten ziet/ruikt moet ze even komen kijken of ze het eetbaar vindt. Maar ze heeft al zoveel koekjes die gewoon op de tafel lagen opgegeten. Het zou dus wel eens kunnen.