waarom doet me kat zo raar?

ik heb me kat al 6 jaar,
maar sinds 3-4 weken doet ze heel raar,me kat en ik deden bijna alles samen,
we sliepen samen, werden samen wakker,
ze kroelde me vaak en ze was altijd bij mij,

maar sinds 3-4 weken doet ze heel raar,
ze slaapt niet mee bij mij maar in de gang,
ze knuffeld met iedereen (voorheen alleen met mij)
en ze schooit de hele tijd om eten.
(ze word echt niet ondervoed)
ze eet ook van alles zoals: JAM, pepernoten, speculaas.

de laatste tijd zijn er geen grote veranderingen geweest,
behalve dat we 2 jaar geleden er een kat bij namen,

waarom doet ze zo en kan ik het terug draaien?

ps ze is 6 alvast bedankt

Toegevoegd na 1 minuut:
ze rent trouwens ook soms ineens weg uit de kamer heel vreemd vlooien heeft ze geen last van al naar gekeken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoiets heb ik een maandje of 2 geleden ook gehad, heel raar, maar ging vanzelf na een week of 2 weer over.

Het beste antwoord

Katten hebben gewoon een eigen willetje... ze houdt heus nog van je, misschien wil ze momenteel gewoon wat anders in haar leventje?
Als je kat niet gesteriliseerd is kan het ook zijn dat ze krols is. Dan doen ze over het algemeen idd gek en "anders".

Hoop wel voor jou dat ze gesteriliseerd is, anders heb je wel veel kans op een nestje.

Toegevoegd na 12 minuten:
De kat is dus gesteriliseerd... dan vermoed ik dat ze gewoon wat "kuren" krijgt, misschien een midlifecrisis etc. Zolang ze gelukkig is en goed eet is alles oké!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij plotseling veranderd gedrag even naar de dierenarts, vaak is een medisch probleem de oorzaak.
de plotse honger zou kunnen duiden op suiker, of problemen met de schildklier.
een goede check-up is geen overbodige luxe!
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ivana
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veste bedoel ik beste mee
Misschien heeft ze een flink soort parasiet in d'r darmen zitten. Die vreet dan alles op. Heeft zij dus nog honger.
Wordt ze ook onrustig.

Misschien doet het zeer.
Onrustige darmen zorgen er ook voor dat ze niet bij jou op bed wil om het bed ( en jou ) hygienisch te houden.
Denkt ze, ik blijf voor de zekerheid maar op gang.

En dat ze ineens toenadering zoekt bij 'vreemden' kan ook betekenen dat ze oplossing zoekt, hulp.

Net zoals wij hier eigenlijk op Goeie Vraag doen.