Ik vermoed dat mijn katje heeft gegeten aan mijn kunstbloem, wat is het beste wat ik nu moet doen?

Het is vandaag gebeurt, hij eet en drinkt wel goed en gaat ook goed naar de kattenbak wat er ook normaal uit ziet, is er een kans dat het er vanzelf uit komt? Mocht hij dat gegeten heben?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kat heeft als ik het goed begrijp mogelijk een klein stukje plastic of zijde binnengekregen? Hoogstwaarschijnlijk is er niets aan de hand, en komt het er met de ontlasting gewoon weer uit. In zo'n geval is het goed om je kat voor de zekerheid extra goed in de gaten te houden, maar zolang het diertje goed eet, drinkt en levendig is hoef je je geen zorgen te maken. In het geval een kat iets verkeerds heeft gegeten en sloom wordt en niet meer wil eten moet dat als een spoedgeval beschouwd worden, maar daar lijkt hier geen sprake van.

Heeft je kat trouwens de beschikking over groen wat hij wel mag eten, en geef je haarbalpasta? Zeker het laatste kan geen kwaad.
Rieneke1