Waar heeft onze hond last van?

We hebben een klein maltezer leeuwtje als hondje. Hij had wel eens een soort van aanval maar heel kort. Het lijkt dan net ofdat die stikt terwijl die niks heeft gedaan, hij blijft gewoon staan als die dat heeft en maakt hard geluid met zijn keel en neus(zoals ik dat hoor) als ik hem dan over zn rugje aai gaat het wel een beetje weg. Maar nu heeft die dat elke dag wel een keer. Hij is 10 jaar. Wat zou dit kunnen zijn en zou t ernstig kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vraag me af of je bij de dierenarts bent geweest?
Zo ja,wat heeft deze gezegd?
Zo nee,waarom niet?

Antwoorden (9)

het lijkt er op dat je hondje veel last heeft van een regelmatig terugkerende hoestaanval.

aaien over zijn rug is goed bedoeld maar heeft geen zin.
in verband met de leeftijd van de hond is het raadzaam om toch maar even een afspraak met de dierenarts te maken.

het kàn gewoon hoesten zijn, misschien heeft hij het wel heel erg benauwd (astma?), in dat geval wil je zeker dat de dokter even kijkt. het kan ook iets aan zijn keel zijn, keelpijn.

even naar de dierenarts is verstandig, doe dat maar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
waarom een min?
bij iedere dag benauwd is naar de dierenarts ene goed advies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben het eens met Pokemon.
Geef ook een +
Als ik je was zou ik toch een afspraak maken bij de dierenarts.
Het kan iets onschuldigs zijn maar ik ken ook een hond die zo te horen de zelfde symptomen heeft en die heeft een ernstig hartprobleem.
Dus leg het alsjeblieft voor aan je dierenarts!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja en wat ook kan helpen als uw hond weer z'n aanval heeft is dat u met uw vlakke hand zachtjes tegen de neus van uw hond drukt dat helpt bij onze hond ook altijd maar LETOP! bedek de zijkant van zijn/haar neusgaten NIET
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het beestje zal het ook krijgen als het opgewonden is [lees blijdschap] .
heeft hij het weer ga dan achter de hond staan en houd de neusgaten met je hand dicht en je zal dan merken dat het weggaat .
je hoeft niet bang te zijn dat het iets ergs is en het komt heel veel voor zowel bij jonge als oudere honden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk is het een vorm van verslikken.
Dan staan ze ook ineens heel stil ( verstart)
En maakt de hond een snurkend en knorrend geluid.
Daarna zie je de hond veel slikken en weg is het dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is inderdaad een soort verslikken mij hondje heeft dat voornamelijk als die erg is opgewonden
ik pak hem dan op en pak zacht zijn tong vast en vervolgens slikt die en is het over
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De eerste paar keer, schrik je je rot!!
Muts, jij hier?
zoals je het beschrijft lijkt het op lichte astma,net of hij zijn adem inhoud en dan wil hoesten .even langs de dierenarts gaan lijkt mij een optie ,en dan zal hij/zij de longen beluisteren heb zelf een maltezer en die doet het ook wel eens ,maar dan alleen als zij zich druk maakt of nerveus is en ook over haar ruggetje te aaien wilt dan helpen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit kan meerdere oorzaken hebben zoals hartproblemen,verkoudheid,kennelhoest enz......

De enige die je daar een antwoord op kan geven is de dierenarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij kleine hondjes komen regelmatig problemen voor met de luchtwegen,zo is vaak het gehemelte te lang,het eerste stuk is hard maar achterin zit een zacht stuk,het gevolg daarvan is dat het zachte gehemelte over het strotteklepje heen komt te hangen,zo sluit het de toegang tot de luchtpijp af.Normaal ademen gaat nog wel.De luchtstroom kan er langs,maar als het zachte verhemelte wat zwelt,bijvoorbeeld door hijgen dan wordt de toegang tot de luchtpijp geblokkeerd.De hond kalmeren door te aaien kan wel degelijk helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zou reverse sneezing oftewel omgekeerd niezen kunnen zijn, een op zich onschuldige aandoening.
laat wel door de dierenarts uitsluiten dat het een vernauwde luchtpijp of hartaandoening is.
Rieneke1