Hoe komt het dat onze kitten 'high' wordt van te bijten op fleece deken?

Telkens als onze kitten op het deken bijt maakt hij rare geluiden en houdt hij zijn ogen dicht, precies of hij het leuk vindt of er genot aan beleeft. Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het ook eens, het is zalig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doet onze kat ook ,vindt hij lekker zacht denk ik,en onze kat is al 13jaar oud!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij denkt echt dat hij bij zijn zachte moeder ligt en sabbelt bij haar. Doen meer katten als ze te vroeg bij de moeder zijn weggehaald. Ze blijven dit ook levenslang doen.

Antwoorden (1)

Het lijkt er meer op dat hij nabootst dat hij aan het drinken is bij de moederpoes.

Met hoeveel weken was je kitten toen jij hem kreeg?
En maakt hij mischien ook duwbewegingen met zijn voorpootjes?
Dit kunnen tekenen zijn dat hij te vroeg bij de moederpoes is weggegaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm dat kan misschien zijn, we hebben hem ziek aangetroffen en de dierenarts schatte hem op 5weken oud.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach wat zielig voor je kitten en wat een geluk dat hij nu bij jou is.
Je zou zijn zuigbehoefte kunnen aanvullen door de melk in een zuigflesje te geven anders blijft hij die zuigbehoefte zijn hele leven mischien houden. En het dan heel rustig weer afbouwen.
Rieneke1
11 jaar geleden
plus, ook voor je reactie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus voor Jodel, met als kleine aanvulling dat het geen koemelk moet zijn, maar speciale kitten- of kattenmelk die je b.v. in de dierenwinkel vindt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx all.