Ik wil heel graag een hond, werk 3 dagen per week 8 uur, verder heb ik veel tijd voor een hond, is dit mogelijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12.7K
jodyenboyke
11 jaar geleden
Dat is niet gezond voor een hond. Ik heb mijn honden altijd naar de hondendagopvang gebracht. Hele dag lekker spelen met andere honden e.d. geweldige oplossing.
Kijk eens op www.hus-nederland.nl. En via startpagina.nl vind je ze per provincie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een puppy wil dan kan dit in principe niet.
Zindelijk maken kan een aantal weken duren en in het begin kan het zo zijn dat je er dagelijks om zes uur uit moet om de hond vanaf dat tijdstip zo'n 8x per dag uit te laten.
Met name na het eten, drinken, spelen en slapen of je moet iemand kennen die dat voor jou wil doen.
Waneer de hond moeite heeft om alleen te zijn en de boel bij elkaar blaft oid, zijn hier trainingstechnieken voor maar die kun je niet toepassen waneer je gewoon naar je werk gaat. Op zich kan je wel een hond in huis nemen maar dan zul je met jouw baan wel iemand voor het uitlaten moeten hebben of het opvoeden etc van een puppy.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou voor de dagen dat je werkt, je hond naar de hondenopvang kunnen brengen.
Of misschien ken je wel iemand die die dagen op de hond wil passen. Lang alleen zijn is niet leuk voor een hond. Bronnen:
- http://www.bikido.nl/

Antwoorden (9)

Dat kan alleen als je een volwassen hond van iemand kan overnemen van wie je zeker weet dat de hond die 8 uur alleen kan zijn. Anders moet je er niet aan beginnen want je hebt geen tijd om de hond te trainen om zolang alleen te zijn.

Als je het toch wil: huur een hondenuitlaatservice in maar dan moet je nog steeds zeker weten dat de hond niet gaat blaffen of dingen kapot gaat maken omdat de hond niet alleen kan zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen enkele hond kan 8 uur per dag alleen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit gehoord van het feit dat Sint Bernards 22 uur per dag slapen? Verder kan een hond ook 's nachts 8 uur lang zijn poep en plas ophouden dus ik vind jou wel heel kort door de bocht met je 2-3 x uitlaten per 8 uur. Jij laat dus een hond 6-8x per dag uit overdag en 's nachts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gaat er niet om of een hond alleen "kan" zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom Momo het advies om alleen een hond over te nemen waar dat kan of een hondenuitlaatservice te nemen bij een hond die wel alleen kan zijn maar wel een keer uitgelaten moet worden. Als je de overige 4 dg de hele dag je hond aandacht geeft, hem voor je laat werken, het bos in gaat en weet ik veel kan het bij SOMMIGE honden. Daarom kun je dus niet zomaar een pup nemen of zomaar een hond uit het asiel of zomaar een hond die vanwege allergie weg moet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan bij elke hond maar het is slecht voor elke hond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan makkelijk en is voor geen enkele hond schadelijk! Bij aanschaf van een jonge hond zou ik je wel aanraden de eerste paar weken halve dagen vrij te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een hond is een gezelschapsdier en 8 uur (+reistijd?) alleen is geen pretje voor het dier.
Als je uit eigenbelang een hond neemt moet je je keuze heroverwegen
Kort en krachtig: Nee.

Een hond kan geen 8 uur alleen thuis blijven en zeker geen 3 dagen in de week. Honden zijn roedel dieren en zijn eigenlijk nooit alleen. Daarnaast moet hij tijdens die 8 uur 2 of 3 keer uitgelaten worden.

Helaas pindakaas, een hond zit er voor jou niet in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij laat je hond 's nachts ook 2-3x uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heeft Niels niet maar ondertussen wel de andere antwoorden minnen terwijl Niels vergeet dat er honden zijn die wel 10 uur zonder uitlaten kunnen (wel vaak de teven, mijn vriendin heeft er zo één).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed plan, jij ook één!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een Plus. Het gaat er niet om of een hond zo lang alleen "kan" zijn.
Dat "kan" best. Je kunt een baby ook best de hele dag alleen in een bedje laten liggen. Alles "kan". Maar als je nog geen hond hebt, dan moet je er niet aan beginnen, onder deze omstandigheden. http://uitgelatenhond.nl/hond-alleen-thuis-hoe-lang-maakt-wel-degelijk-uit
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Momo: je laat de hond toch zeven dagen per week ook 's nachts in het mandje liggen? Als je nu die overige 4 dg van alles met je hond doet, de hond van tevoren goed uitlaat en bij thuis komst weer en desnoods een hondenuitlaatdienst neemt kan het best mits de hond alleen KAN zijn. Het grootste probleem zal zijn: hoe kom ik aan zo'n hond?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Pelle, ik heb geen hond meer. Toen ik deze wel had ging ze 5 tot 6 keer per dag uit. Dat een hond niet te lang alleen kan zijn beschouw is als een algemeen bekend feit. Zoals momo al zegt: Ja het kan makkelijk maar voor het dier is het niet goed. Een bron kan ik zo snel niet vinden maar het is ook algemeen bekend dat de hond van de wolf afstamt. Wolven laten (uitzonderingen daar) nooit hun roedel in de steek en zijn dus altijd bij elkaar. Dat de hond door ons in huis is gehaald is prima maar hij blijft het instinct van de wolf toch houden. Alleen gelaten worden is voor de hond heel erg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar Niels, waarom ga je niet in op honden die de hele nacht alleen in hun mandje liggen en honden die 10 uur lang zonder poepen en plassen kunnen? Die ZIJN er alleen, zoals ik al zei, zijn ze moeilijk te vinden en moet je geen pup nemen of zomaar een hond uit het asiel. Martin Gaus heeft laatst op radio 1 gezegd nav de idiote uitkomst dat een hond 200 vierkante meter ofzo tuin nodig heeft dat dat aan de hond ligt. Er zijn Sint Berhards die 22 uur slapen op een dag en er zijn Jack Russels die de hele dag in beweging zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met andere woorden, een hond is alleen voor de mensen die maximaal 2 dagen per week werken en maximaal 7 uur per dag. Dan zitten veel honden is t asiel, te wachten op een prikje.
Onze hond is van pup af aan, 4 a 5 dagen in de week minimaal 5 uur alleen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maximaal 7 uur trouwens
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dikke plus voor Niels!
Waarom zou je in vredesnaam een hond willen hebben als je 'm 3 dagen in de week moederziel alleen laat zitten?
Dierenliefde betekent soms ook dat je kan besluiten om een dier NIET te nemen...
Neem dan 'n goudvis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Skusme. Voor de rest: Ik reageer bewust niet meer. Alles wat kan is nog niet goed ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Skusme, volgens mij ben ik het over het algemeen wel eens met jou als het om dieren gaat maar je moet ook zien dat ik voorwaarden schep. Het kan, maar alleen als de hond dat al gewend is (je kunt het een hond niet leren als je 2 wk vakantie hebt) en met een uitlaatservice. Niels reageert helaas niet meer en wil niet uitleggen waarom je wel 's nachts een hond urenlang alleen kan laten en niet 3 dg overdag ALS het een hond is die daaraan gewend is en dan moet je ook de overige dagen beschikbaar zijn voor je hond. Kan VS dat? Vindt VS zo'n hond? Dat is de vraag maar meteen maar nee zeggen gaat mij te ver.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan het niet laten toch even te reageren. @Pelle: allereerst dit, ik wil helemaal geen ruzie's of wrijving veroorzaken en ik wil jou persoonlijk ook niet beledigen. Alleen op dit punt zijn wij het oneens en zullen wij het ook niet eens worden. De hond `snachts moet hier ook aan wennen/in getraind worden. Uiteindelijk leert de hond dat hij/zij wel alleen beneden is (of waar dan ook) maar dat de baas/roedelleider altijd in de buurt is. Als de hond blaft of jankt komt de baas kijken wat er aan de hand is. Dit stelt hem gerust en zo kan hij de nacht wel doorkomen mede ook omdat hij zelf ook slaapt. Overdag echter ben je 8 uur weg en de hond weet niet waar de baas/roedelleider is. Als hij blaft of jankt komt er niemand om hem gerust te stellen en hierdoor gaat elke hond zich eenzaam en in de steek gelaten voelen. Daarnaast heeft een hond natuurlijk niet hetzelfde tijdsbesef als wij. Hij weet ongeveer wanneer hij uitgelaten word en wanneer zn bak voer klaar staat. Maar als de hond een volle blaas heeft dan denk hij niet "over 2 uurtjes komt het baasje thuis" Structuur zorgt voor veiligheid en een vertrouwd gevoel voor de hond. mede daarom is het zo belangrijk dat de hond niet te lang alleen thuis gelaten word. @ Ytje: Ik heb nooit zoiets gezegd ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niels: je gaat WEER niet in op de hondenuitlaatservice. Er zijn tig van die bedrijven hier in de buurt. Honden worden opgehaald, lopen 2 uur in het bos en weer thuis gebracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, dat heb ik even over het hoofd gezien. Een hondenuitlaatservice is een goed iets. Echter vraagsteller heeft nog geen hond. Voordat je je hond mee geeft aan een uitlaatservice moet de hond weten dat het huis van in dit geval vraagsteller zijn basis is. De plek waar hij veilig is en waar zijn roedel woont. Aangezien dit niet in een week of 2 - 3 te leren valt is in dit geval uitlaatservice geen optie. De hond komt in een vreemd huis en moet dan ineens met uitlaatservice mee om dan "gezellig" te gaan doen met andere honden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, dus jij geeft mij klakkeloos een min terwijl je de helft van mijn antwoord over het hoofd hebt gezien???? Ik heb al die tijd gezegd dat je wel een hond moet hebben waarbij je WEET dat dit kan, het grootste probleem is dus om zo'n hond te vinden. Uiteindelijk denk ik ook dat het niet zal lukken maar ik vind niet dat je mag zeggen dat je dit bij elke hond NIET kan doen. Verder vind ik dat je wat overdrijft. Er zijn genoeg honden die ook door iemand anders uitgelaten worden als de VS nu eerst eens 3 wk vrij neemt als de hond komt en een keer mee gaat wandelen met die uitlaatservice zie ik DAAR geen problemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat die minnen van mij komen is iets wat je zelf bedenkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok dat is waar, maar ik dacht dat je dat bedoelde te zeggen met je reactie op mij en strobelighter door meteen hetzelfde antwoord te geven toen er bij ons allebei twee minnen stonden in notime.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een logische redenering. Maar ik garandeer je dat ik geen min heb verstuurd. Als ik eventueel wil minnen dan geef ik daarvoor de reden en wacht een reactie van bijvoorbeeld jou af. Misschien overtuig je me ;) Pas daarna plus of min ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga een hond gerust stellen en je beloont het verkeerde gedrag van de hond :P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jodel. Er is niks mis mee als je laat weten dat je er bent. Als het onweert en de hond is bang DAN moet je hem inderdaad niet overdreven geruststellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een min. Je reactie is te zwart/wit. In de laatste eeuwen is de hond gedomesticeerd. Dus blijf je niet verbergen achter het wolf en roedelgedrag. Het zijn niet alleen werkloze mensen die honden hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katten zijn ook gedomesticeerd, houden er hun gebruiken op na..zo ook honden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niels: ik kan niet van iedereen onthouden op welke voorwaarde ze plussen en minnen maar hier had ik heel snel jouw reactie binnen en ook een min en jouw reactie leek op een uitleg van je min (en daar is op zich niets mis mee). Omdat de andere antwoordgever ook al een min had dacht ik gewoon aan jouw minnen, niets persoonlijks of wat dan ook. Ik dacht dat je echt keurig verantwoordde waarom je een min had gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ontzettend flauw om het antwoord van Niels te ontkrachten door te zeggen: 'Een hond kan 'snachts toch ook 8 uur alleen zijn?'
Een kind laat je overdag ook niet alleen, maar 'snachts slaapt het gewoon in z'n bedje en ga je er niet naast zitten. Dat geldt voor een hond ook! Daarnaast lees ik reacties als: 'Wat kan er nou gebeuren als een hond 3 dagen alleen is?' Wat er gebeurd is, dat je een ongelukkig en eenzaam dier krijgt!
Daarom nogmaals mijn woorden: Dierenliefde bestaat soms ook uit het besluit om GEEN huisdier te nemen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niels van mij ook absoluut een + Ik hoef niet meer uit te leggen waarom en ga ook niet in op alle negatieve reacties want dat hebben momopoyolo en skusme al overduidelijk voor me gedaan,waarvoor mijn hartelijke dank ;-) Groetjes van een "echte" dierenvriend
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ook een echte dierenvriend. En zeker niet eentje tussen aanhalingstekens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessante discussie weer :o)
Ga geen plussen of minnen geven maar ben het beslist niet met Niels eens.
Ik denk dat als je een hond op de overige vier dagen véél aandacht geeft dit heel goed mogelijk is, evt. met hulp van een uitlaatservice.
Het zal ook sterk afhankelijk zijn van het ras wat gekozen wordt, de ene hond is de andere niet.
Als je het zo zwart/wit stelt als Niels en diverse anderen hier, driekwart van de hondenbezitters zijn hond weg zou moeten doen.
Drie jaar geleden ben ik gescheiden en heb enorm getwijfeld of ik mijn hond (toen 3 jaar) weg moest doen omdat het beter voor hem zou zijn omdat hij daardoor veel alleen was, uiteindelijk kon ik het niet over mijn hart verkrijgen omdat hij gewoon mijn allerbeste vriend is en ik twijfel er geen moment aan dat hij dat ook zo voelt, ik zou voor hem door het vuur gaan en hij voor mij, zonder aarzelen!
Nu heb ik gelukkig intussen een lieve vriendin en hond en zij zijn dol op elkaar en zo komt hij nu geen aandacht meer tekort.
Ook wat skusme zegt vind ik nogal overtrokken, als een hond drie dagen alleen is wordt hij zomaar niet eenzaam en ongelukkig, kom op zeg...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@NBK. Dit vind ik nou een goed onderbouwde en genuanceerde reactie. Het opvoeden en houden van een hond is niet zo zwart/wit als wordt dan hierboven wordt beweerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@niels: plus!
je neemt geen hond als je van te voren weet dat je hem alleen moet laten zoveel uren.
Het ligt wel aan de hond die je wilt. Sommige honden hebben heel veel aandacht nodig. En vaak is het bij puppies, dat je tijd nodig hebt om ze op te voeden.
Maar miss kan je voor een vakantie een hond nemen. Dat hij/zij ieder geval de tijd heeft om je te leren kennen. Ook als baas zijnde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hond alleen thuis - hoe lang maakt wel degelijk uit.

Onlangs hebben twee Zweedse onderzoekers ontdekt dat hoe lang we weg blijven zeker een verschil maakt. In hun studie (gepubliceerd in 'Applied Animal Behaviour Science' in januari 2011), hebben Therese Rehn en Linda Keeling meerdere honden van verschillende families gefilmd. Opnames werden gemaakt terwijl de hond een half uur alleen was, twee uur en vier uur .

http://uitgelatenhond.nl/hond-alleen-thuis-hoe-lang-maakt-wel-degelijk-uit

Dus "mogelijk" is het wel.
Alles is mogelijk.

Maar het is niet fijn voor de hond.
Het is heel normaal en natuurlijk dat honden niet graag alleen zijn. Een hond is een sociaal dier dat van oorsprong in groepen (roedels) leeft. Wel kan door middel van training worden bereikt dat de hond het alleen zijn accepteert als een "normaal" onderdeel van zijn leven.

MAARRRRR: Voor die training heb je dus ook geen tijd.

http://www.dogweb.nl/gedrag/alleen.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk een + momopoyolo,ik hoef je vast niet uit te leggen waarom :-))
Het is wel mogelijk, maar je moet er even goed over nadenken. Ten eerste, als je een pup wilt, dan zou je dit vlak voor je vakantie moeten doen, zodat jullie elkaar kunnen leren kennen. Verder zal je moeten kijken wat de mogelijkheden zijn op de dagen dat je werkt, want zo lang alleen is echt niet eerlijk tegenover je hond. Voor een hele jonge pup is een uitlaatservice of een dagopvang niet voldoende. Zij hebben echt begeleiding nodig als je er een leuke hond aan over wilt houden (en dat wil je!) Misschien heb je een vriendin, buurvrouw, kennis oid die, eventueel tegen betaling, op je pup willen passen (en dus helpen opvoeden) en dan moeten jullie wel één lijn trekken wat betreft de regels. Als je een oudere hond neemt, bv uit het asiel, is het iets makkelijker. Dan kan je voor tussen de middag een uitlaatservice inschakelen, of misschien kan je heen en weer van je werk. Ik vind niet dat alleen mensen die altijd thuis zijn het recht hebben een hond te hebben.
Er is vast wel een mouw aan te passen, maar overdenk het eerst en haal dan pas de hond in huis!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen zal een hond graag tijd met u delen. Maar op zich hoeft dat u plannen niet in de weg te staan. U hond moet ook leren om alleen te zijn als dat nu eenmaal de thuissituatie bij u is. Als een hond dit van jongsaf aan gewoon is zijn er weinig problemen te voorzien. In principe kan het in het andere geval ook maar zal het iets problematischer worden om de hond aan het alleen zijn te laten wennen. Denk er wel om: als je 8 uur van huis bent weg geweest: zorg dat je dan de overige uren van de dag voldoende tijd aan de verzorging van je hond spendeert. Alsook voldoende tijd vrijmaakt voor hem van u aandacht te laten genieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een hond wilt als je drie dagen er niet bent neem geen pup, daar heb je echt geen tijd voor.

zoek eerst uit wat voor hond bij jouw energie en levenstijl past.

b.v. Een dalmatier is een actieve hond een labrador is een jachthond en hebben veel beweging nodig.

Berner sennen hond is een erf hond en hebben weinig beweging nodig als ze volwassen zijn, lopen rustig bedoel ik daar mee.

En zo heeft ieder ras zijn eigen energiebehoeftes, dus kijk eerst daar naar wat er bij jouw past.

Leer dan hoe de hondentaal is: jij bent de roedelleider en niet de hond.
Neemt je hond het voortouw dan ontstaat de kans dat hij kauwt op jouw spullen en veel sloopt, trekt jou voor aan de riem met uitlaten en blaft de boel bijelkaar enz.
Een hond kan makkelijk 8 uur alleen zijn overdag voor drie dagen, mits je een flinke wandeling met hem maakt van drie kwartier voor je hem alleen thuis laat.
Geef hem een lekkere mand met daarin een gedragen trui of wollig vest waar jouw geur aan zit en zijn eten en drinken.

Ik heb zelf een maltezer die 2 dagen in de week 8 uur alleen zit. Hij heeft altijd en vol etenbakje en drinken staan, elke dag.
Ik heb dit aangewend door steeds de uren op te voeren dat ik weg bleef. ( Ik heb hem vanaf dat hij 4 jaar was, van de straat, waarschijnlijk uit de auto gezet). Hij is nu 9.

Een pup past niet bij jouw levenstijl die kan het alleen zijn niet aan.
Het belangrijkste is dat jij de juiste hond kiest die bij jouw levenstijl en energiebehoefte past.
Wandel en jog je graag, neem een actieve hond.
Ben je meer van het gemak en een rustig type ga dan voor een hond die minder actief is.

Verder heb je nog honden die domant in aanleg zijn en die vereisen dan ook een duidelijke consequente aanpak/leider.

En honden met een mild karakter b.v. een Golden Retriever
Wil je grote hond kleine hond, een midel grote hond enz. enz.

Hier onder een leuke link om eens rond te kijken en een hondentest kan doen, onder de collom TIPS VOOR DE BAAS

En hond is heel leuk als je er de tijd voor hebt en neemt, als je zover bent heel veel hindenplezier gewenst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een pup is uitgesloten, dit vergt te veel tijd in die 3 dagen, echter is er wel de mogelijkheid om in de vakantie (zelfs tegen vergoeding) een hond te hebben als opvang, ipv een kennel bij iemand thuis. dit lijkt me wel ideaal om zo een band op te brengen met een hond en dan een paar keer per jaar komt de hond gezellig paar weekjes bij jou :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een hond overdag 8 uur alleen laten is niet eerlijk! waarom niet: het tegenargument is tenslotte "'s nachts kan de hond het ook 8 uur ophouden!" dat zou dus betekenen dat de hond
16 uur per dag zijn behoefte NIET MAG DOEN! en dat beste mensen IS NIET EERLIJK! nog afgezien van het feit dat een hond niet zolang alleen moet zijn, zoek liever iemand die zelf geen hond kan hebben, maar wel voor een dag of 2 per week en zorg voor een paar mensen zo die voor elkaar ook nog moeten invallen, want ik denk dat je niet weet waar je aan begint... het is een beetje vergelijkbaar met een kindje krijgen, je moet er zoveel voor regelen, niet alleen voor standaard, maar ook voor wanneer de oppas ziek is, een keer niet kan, dan heb je er dus al zo minstens 2 nodig. en zijn er nog mensen die iets voor niets willen doen: antwoord: in mijn omgeving weinig, bijna iedereen wil geld verdienen! dus niet alleen oppas zoeken en een reserve, nee, ook nog betalen !

mijn antwoord op deze vraag: ik zou het niet doen, je doet het voor jezelf en voor de hond is het zeker niet leuk 3 dagen op deze manier !
mijn oplossing voor je is: zoek een baan waarin ze hond-vriendelijk zijn, zorg dat je je hond mee mag nemen... dat lijkt onmogelijk, maar is het niet.
je zult wel die baan/omgeving moeten zoeken.

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is alles al wel gezegd en jij vergeet de hondenuitlaatservice weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is zeker alles wel gezegd en de hondenuitlaatservice is voor mij niet de oplossing als je van te voren weet dat je hond zoveel alleen moet laten.
als je dat van te voren weet: neem je geen hond, maar twee katten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vond dat alles al gezegd was had je kunnen bedenken dat jouw antwoord echt niets meer toevoegt. Drie keer per week halverwege de werktijden een uitlaatservice laten komen is echt geen probleem. Weet je wel hoeveel honden er worden uitgelaten op die manier? Zet dat eens af aan al die honden waar wel iemand thuis is maar een pokke-eindje met die honden lopen.