Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Nou, dan vraag ik het nu toch maar. Hoe kun je het beste een ontsnapte papegaai vangen?

Vorige week zag ik hier vroeg in de morgen een mooie papagaai door de tuin vliegen. Ik dacht hem maar te laten vliegen omdat je zo'n beest toch niet kan vangen. Maar afgelopen weekend hadden de buren er dus ook lucht van gekregen en sindsdien hebben wij hier constant mensen om het huis lopen omdat dat beest hier dus nog steeds rondvliegt.

Inmiddels is de eigenaar ook opgespoord en naar zijn zeggen is de vogel ruim 1000 euro waard (wit/grijs van boven en dieprood aan de onderkant als ie overvliegt).

Iedereen doet hier nu zijn best om het beest te vangen want om de een of andere reden blijft hij hier toch rondjes vliegen in de buurt.

Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om hier een vraag over te stellen maar vanavond was dus weer de eigenaar hier om wanhopig het beest terug te krijgen.

Heeft iemand nog tips waarmee we de papegaai het beste kunnen lokken/vangen?

Er zijn wel een aantal vogelliefhebbers/volieres in de buurt, waaronder wijzelf. Misschien dat we daar gebruik van kunnen maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In de dierenambulance hebben ze verschillende netten om zulke vogels te vangen. Je kan het dus met een net proberen. Doe wel dikke handschoenen aan want ze kunnen je vinger er af bijten als je niet oppast. Het is dus beter om het door iemand te laten doen die er verstand van heeft. De eigenaar bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

zout op z'n staart leggen.




maar even zonder gekheid, kun je 'm niet met voer in je volière lokken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Z'n favoriete eten onder een val leggen. Of een mooie papegaai van 't andere geslacht even lenen om te lokken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je al eens raad gevraagd bij de dierenambulance, die weten vaak raad en oplossingen voor het vangen van dieren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer is even met groen paprika.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding