Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er een handig systeem om aan één pootje van een papegaai een touwtje vast te maken dat de vogel niet te veel stoort om hem 'uit te laten'?

Liever dan een flight-suit of de vleugles knippen leek me een elastisch touw dat met een handig sluitsysteem om het pootje kan worden gedaan. Ik zoek dus iets dat licht is (liever geen metaal), en dat heel eenvoudig om het pootje te klikken valt en even gemakkelijk kan worden losgemaakt (zij het wel niet door de vogel zelf).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K
Cryofiel
13 jaar geleden
Een elastisch touw aan zjin pootje - bungeevliegen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, cryo in de bocht!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

In theorie misschien wel, maar je weet niet half hoeveel kracht een papegaai met zijn snavel kan zetten. Hij heeft dat touwtje zo doorgebeten. Dag, Polly!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger zaten de papagaaien in Diergaarde Blijdorp op standaards buiten in de open lucht. Die werden vastgemaakt met dunne ijzeren kettinkjes welke 's morgens aan de standaard werden gehaakt en 's avonds bij het binnenhalen van de vogels weer werden losgemaakt.

Ik weet niet of dat nog gebeurt. Ik was toen een jaar of 15, dus héél lang geleden. Ze beten die kettingen nooit door. Ik kan me niet herinneren of ze daarnaast ook nog waren gekortwiekt. Het waren soldatenara's en geelkuifkakatoes, prachtig!
(Lees meer...)
Ivana
13 jaar geleden
Leuk dat je met hem naar buiten wil.Er zal een wereld voor hem open gaan maar vergt wel trainen.Net zoals een pup aan een lijn.Er bestaan tuigjes Ze heten aviator tuigjes geloof ik.Niet om de poot want als ze in paniek zijn kunnen ze zich er beschadigen en heb je weinig controle.Kijk ook een op site Stichting papegaaien vrij en blij.Ook veel info,Veel plezier deze zomer buiten met je makker
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat bestaat, een tuigje (zie link)

aan het pootje is natuurlijk niet prettig (dan krijg je misschien wel een vlieger effect wat niet prettig is)

touwtjes raken in de knoop of je vogel verstrikt zichzelf erin.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding