Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn Cavia's zijn te rustig. Wat is het probleem?

Dus ik heb 2 cavia's ik heb ze denk ik bijna een maand en ze waren heel levendig en druk maar alles veranderde een paar dagen geleden want nu zit er maar 1 van hen in hun huisje en de andere buiten het huis en ze liggen allebei zo raar net als wanneer je een hond zegt om te gaan liggen zo liggen ze. Ik heb ze nog nooit zo zien liggen. Eten best wel normaal drinken ook normaal maar hun gedra is niet normaal vind ik. Ik heb ook het gevoel dat ze raar lopen net als er iets mis is met hun pootten, Help me AUB??

PS: Het zijnme allereerste cavia's dus ik heb totaal geen verstand van ze

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Lijkt mij vraag voor dierenarts

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het gedrag kan natuurlijk worden veroorzaakt door de warmte van de laatste dagen, maar het is in ieder geval vreemd. Het lijkt of ze verkeerd voedsel hebben gehad of ergens heel erg van geschrokken zijn. Tijd om naar de dierenarts te gaan of in ieder geval een professional om advies te vragen, lijkt mij.

Toegevoegd na 2 minuten:
Neem bij een bezoek aan de dierenarts wat mee van het eten dat je ze normaal geeft. Neem ook eventueel de foto's mee zodat je duidelijk kan laten zien wat er aan de hand is.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden:
- vermoeid van te veel te spelen
Dan moet je ze regelmatig eens aaien daar worden ze wel beter van.
- warmte