Is het waar dat je vlooien met natuur azijn en water kunt bestrijden ?

vlooien

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (4)

Doe je huisdier dit aan. Bij de dierenwinkel kan je antivlooimiddel kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vlooien zelf zijn niet met azijn te bestrijden. Wel echter de eitjes die in het tapijt zitten. Die kan je verwijderen door met een doek en azijnwater te wrijven.

Wil je vlooien zelf bestrijden die je in huis hebt dan zou je kunne proberen een bord met water en afwasmiddel en een (drijf)kaarsje erin. De vlooien gaan op het licht of warmte af en komen dan terecht in het bord waar ze vervolgens niet meer uit kunnen komen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier nog een link naar andere 'oma weetjes'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee niet als je ze echt kwijt wilt.geef dan de kat druppels in de nek en behandel het huis met vlooienspry.Dit moet je tegelijk doen niet meteen stofzuigen na een dag of 2 pas doe voor de zekerheid ook nog een stukje vlooienband in de stofzuigerzak,kan je gewoon opzuigen via de slang.Dan raak je je vlooien kwijt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een stuk vlooienband opzuigen wordt afgeraden, omdat het poeder via de stofzuiger in de lucht wordt geblazen, met alle gevolgen van dien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke gevolgen?
bij de dierenarts kun je prima anti-vlooienmiddel kopen dat veel beter werkt dan azijn en water.
probeer ze eerst eens te vangen en dan in het water (met azijn) te krijgen... lastig, moeilijk! en dan nog dood.... nee.

anti-vlooiendruppels van de dierenarts : advantage, kosten ongeveer 18,- tot 22,- euro .
werkt prima !

Toegevoegd na 2 minuten:
stukje vlooienband (niet duur kruidvat/action) her en der in de hoek van de kamer leggen en een stukje in de stofzuigzak doen dat ze niet daar gezellig saamjes doorgaan!