Wat is een goeie hondenverzekering?

Ik zou mijn pup graag willen laten verzekeren, aangezien ik al vaak met haar naar de dierenarts ben geweest en dit mij al veel geld heeft gekost. Nu vraag ik mij af, welke verzekering ik het beste kan kiezen en welke juist niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over een paar maanden heb ik mijn hondenverzekering vier jaar en mag ik hem opzeggen. Dat ga ik zeker doen!! Ik betaal dan al 4 jaar 20 euro per maand, totaal dus 960 euro totaal. Ik heb het alleen het eerste jaar echt gebruikt, voor de inentingen en castratie. Kreeg alles bij elkaar misschien 250 euro terug. Wat ik ga doen: als de verzekering stopt, spaarrekening openen voor de hond. Elke maand 20 euro storten en als er iets is met mijn hond daar de dierenartskosten van betalen. En als mijn hond het uiteindelijk toch niet nodig heeft, heb ik een leuk spaarcentje over een paar jaar...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben trouwens verzekerd bij nationaal spaarfonds, en tevreden over de dienstverlening. Ze vergoeden vrij veel en je hebt het geld snel op je rekening.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook over na gedacht. Maar voor dat je 1000 tot 1500 euro hebt gespaard ben je een aardig eindje op weg... Dat heb je al gauw nodig voor een operatie aan een breuk of banden. Bij mijn kat moest een oog verwijdert worden en dat kostte al 700 euro.

Antwoorden (3)

Zelf ben ik zeer tevreden over Proteq Dier en Zorg,je kunt ook online je nota's indienen en binnen 2 weken staat het geld op je rekening.
Maar als je huisdier al een ziekte heeft voordat je de verzekering afsluit,dan wordt dit niet vergoed.

Over andere verzekeringen heb ik vaak negatieve verhalen gehoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit zelf ook bij Protec. Bevalt goed. Kat had blaasgruis en werd daar voor een jaar voor uitgesloten. Daarna wel weer gewoon voor verzekerd. Onze hond een Duitse Herder is uitgesloten voor HD. Ze wordt al wel jaren behandeld voor spondylose en dat wordt nog altijd vergoed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Had je hond dit al voordat je de verzekering af sloot?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit heeft ze later gekregen. Althans het werd pas later door een dierenarts geconstateerd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan snap ik niet waarom ze is uitgesloten voor HD want dit zit wel in het pakket sinds vorig of het jaar daarvoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh nou dat weet ik ook niet... Ik heb de verzekering 7 jaar geleden afgesloten. En in de polisvoorwaarden stond uitgesloten voor HD. Ik heb geloof ik geen nieuwe polisvoorwaarden ontvangen. Maar goed. Ze heeft goede heupen dus is ook niet van toepassing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan weet je nu dat het tegenwoordig erbij zit. ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha ja dat is zo! Bedankt.
Pet Plan staat op internet bij vergelijkingssites als meest gekozen huisddierenverzekering. Nadeel vind ik dat je bij Pet Plan niet precies duidelijk op papier hebt wat wel en niet wordt vergoed. Er staat bijv: Meer dan 1000 medisch noodzakelijke behandelingen. Welke wel en niet staat er niet. Bij Proteq staat elke aandoening en operatie gemeld die vergoed wordt. Voor mijn hond was Proteq wel een stuk duurder als Pet Plan. je kan op hun sites je premie berekenen.