Waarom zou een ontwormingsmiddel niet overgedoseerd kunnen worden?

,mebendazol helpt tegen wormen bij mens hond en kat. In het artikel stat de dosering per gewicht er staat ook dat het een veilig middel is dat niet niet overgedoseerd kan worden. Wat zou men hiermee bedoelen? Want ik denk dat elk geneesmiddel teveel gedoseerd kan wordens.
Op verrpakkin g staat overigens voor mensen dat een tablet voldoende is, voor de hond van 30 + kg staan 2 maal daag 2 tabletten een dat voor 2 dagen. Waarom is dat verschillend? Ik begrijp het niet helemaal. Misschien iemand met kennis van farmacologie het jargon begrijpt?

Toegevoegd na 5 minuten:
Sorry voor de typ foutjes, het stond er denk ik te snel op. Ik hoop dat jullie mijn vraag desondanks serieus nemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

dit middel kan wel degelijk overgedoseerd worden.
je gaat er niet dood aan, maar de kans op bijwerkingen neemt wel toe.

mogelijke bijwerkingen zijn: braken, buikpijn, duizeligheid, licht gevoel in het hoofd, hoofdpijn, jeuk, maagdarm stoornissen en misselijkheid.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De worm eet het ontwormingsmiddel en gaat er aan dood, heb ik altijd begrepen van mijn dierenarts. Hij eet het alleen als er niks anders voorhanden is, daarom moet het dier eerst een dag of wat vasten voor hij het middel toegediend krijgt. Voor hond of kat is het middel verder niet schadelijk, daarom is overdoseren niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huisdieren ic hond eten ook vd straat, bijv vlees en zelfs uitwerpselen van andere dier, bij de hond heb je dus een grotere kans dat er meer wormen in hun darmen bevinden dan bij mensen, daarom deze dosering.