Kan een clownvisje bij een goudvis?

Ik had gelezen dat een clownvisje (een soort nemo) in zoutwater leeft maar kan dat ook samen met een goudvis? Of heb ik het helemaal fout met zoutwater etc.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Een clownsvis moet in zout water. Een goudvis in koud "gewoon" water. Kunnen dus niet bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er bestaan verschillende soorten clownvisjes.

Je kan hier de driebandanemoonvis mee bedoelen en die hoort in zoutwater thuis en niet in zoet water zoals de goudvis.

Maar je kan hier ook de clownbarbeel mee bedoelen. Ook een zoetwatervis maar een warmwatervis ipv een koudwatervis en bovendien een aquarium van minstens 400 liter nodig.

Dus nee, beiden gaan niet samen met een goudvis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet niet hoe je bij 400 liter komt, volgens mij is het 40 liter per clownvis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een clownbarbeel kan 30 cm worden. Ik haat 'per vis' rekenen. Dat is onzin. Of je nu 1 clownbarbeel of 10 hebt, dat blijft hetzelfde. Je hebt voor allen minstens 400 liter nodig, dat zit 'm in de bewegingsruimte. Als je dan 1 clownbarbeel op een 40 literaquarium wilt houden moet de vis zich eens hij volgroeid is, dubbelplooien om in het aquarium te passen.
Z512099
9 jaar geleden
Dit is een antwoord naast de kwestie. De vraag ging duidelijk over de driebandanemoonvis ( Amphiprion ocellaris ) en niet over een zoetwatervis zoals de clownbarbeel ( Puntius everetti ), die wordt trouwens maar 12 cm en geen 30.
Waarschijnlijk bedoel je de clownbotia (Chromobotia macracanthus).
Best altijd de Latijnse naam erbij plaatsen, dan weet de vraagsteller en andere gebruikers over welke vis je het hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde inderdaad de clownbarbeel of clownbotia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Clownbotia