Is het verstandig om er een kitten bij te nemen bij een kat die beginnend dement is?

Ik heb een kat van 10 jaar...en ik was van plan er een kitten bij te nemen...maar ben er pas achter gekomen dat hij beginnend dementerend is...is het verstandig om toch een kitten erbij te nemen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk niet dat dit verstandig is,maar wacht even op het antwoord van Rieneke.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hahaha daar wacht ik ook op...;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke, kom er maar in.
Rieneke1
9 jaar geleden
Dank voor het vertrouwen lieve mensen :) Ik vond het antwoord van jodokus52 een plus waard, heb er niet zoveel aan toe te voegen.
paulus811
9 jaar geleden
Leuk dit! En goed antwoord van Jodokus, dus gelijk maar even plussen.

Het beste antwoord

Nog afgezien van het feit dat je 10 jarige kat dementerend is, zou je een kat op leeftijd, een oude kat, het niet moeten aandoen om een kitten er bij te zetten. Een kitten heeft veel te veel energie voor een oude kat, dus nee, geen goed idee.

Wat je wel zou kunnen doen is 2 jonkies nemen, maar nu ga ik er van uit dat je kat 10 jaar is EN gezond en dát is niet zo, want hij is dementerend.
Dus néé, ik zou het niet doen, het is geen goed idee. Wacht een paar jaar en begin dan opnieuw met twee kittens [ongeveer even oud, het beste uit hetzelfde nest, maar je kunt in het asiel ook genoeg andere leuke setjes vinden!].

Toegevoegd na 3 minuten:
Twee kittens houden elkaar bezig, zowel spelend dus qua energie, als dat ze veel minder slopen dan een enkel kitten dat zich dan verveelt bij gebrek aan speelmaatje.
Vandaar dat twee stuks een betere keus is dan een enkele kitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
+++
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank aan de plussers!