Mijn vis is heel druk en dan ineens beweegt hij niet meer,maar hij/zij ademt nog wel.Wat moet ik doen?Is hij/zij ziek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Dat is heel goed mogelijk.

Controleer je waterwaarden eens: een verkeerde pH of een te hoge ammoniakconcentratie kunnen wel eens dit soort symptomen teweeg brengen.

Maar evengoed ziekteverwekkers zoals ectoparasieten kunnen de oorzaak zijn.

Het beste wat je nu kan doen is eens binnenspringen bij je LFS (geen gewone dierenwinkel!).

Bespreek daar de symptomen die de vis vertoont, wat voor vis het is en wat de omstandigheden zijn in je aquarium en probeer er samen achter te komen hoe de vis ziek is kunnen worden en wat de vis precies zou kunnen hebben.

Je zal naar huis gaan met een goed advies en/of geschikte medicatie.