Mag ik met een hondje in een hondenbuggy bij winkels naar binnen?

Mijn hondje (8 kilo) zit in een buggy dichtgeritst met een net er omheen, er staat nergens aangegeven dat honden verboden zijn er is mij wel op gewezen dat het niet mag,maar daar denk ik anders over ,hij doet niet z,n behoefte in de winkel,zit nergens aan,zit alleen in de buggy en blaft niet.

5 jaar geleden
10.3K
Antoni
5 jaar geleden
Het gedrag van een hond is altijd onvoorspelbaar, ondanks jouw kennis en verwachtingen daarover. Ook kan de aanwezigheid van een hond onhygiënisch zijn. Daarom zijn honden vrijwel altijd in winkels verboden.
dudemeister
5 jaar geleden
kijk op internet voor een tuigej met hulphond erop, kan die zo mee naar binnen. Als je zeikerds heb zeg je dat de hond je emotioneel ondersteunt.

Antwoorden (1)

Wat jij denkt, en hoe je hond zich gedraagt, doet er niet toe. Volgens de Warenwet mogen honden niet in (voedings)winkels komen, tenzij het een hulphond is.