wat is het verschil tussen sluiervissen en goudvissen?

Wilde er een aantal kopen maar weet niet welke het sterkste zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Goudvissen zijn eigenlijk gekleurde chinese kroeskarpers.
De gewone goudvis is altijd het sterkste.
Later is met gaan selecteren en kruisen en ontstonden er meer soorten goudvissen die uiteindelijk allemaal een naam hebben gekregen.
Zo zijn er dus sluierstaarten (vissen) , hemelkijkers, buffelruggen en nog veel meer soorten vissen die eigenlijk allemaal van de goudvis afkomstig zijn..
Vrijwel al die soorten zijn zwakker dan de gewone goudvis.
Een sluierstaart( vis) is eigenlijk een gewone goudvis met extra lange vinnen, die als een sluier achter de vissen aan komt.
Deze sluiervinnen zijn nogal kwetsbaar voor scheuren, schimmels en bacteriën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een beter antwoord dan dat van mij. Dus haal ik mijne weg. Het is inderdaad een kruising, een "ras".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Som toch! :-)

Andere antwoorden (3)

Sluierstaartvissen zijn goudvissen met een waaierstaart{sierlijker}.
De gewone goudvis is over het algemeen wel sterker al moet je met vissen altijd geluk hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een sluiervis (sluierstaart) is een goudvis met een mooie lange staart, die wat weg heeft van een sluier :)
Zie foto!

Welke soort het sterkst is, zou ik niet durven zeggen. Ik denk dat er niet veel verschil tussen zit. Je kan ze sowieso ook samen zetten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sluierstaarten hebben niet altijd zo'n gekke staart als op de foto. Dit minkukel heeft een gekweekte driedubbele staart waardoor hij niet eens behoorlijk kan zwemmen. Akelig om te zien en ook voor de vis niet leuk: die moet zich uitsloven om een centimeter vooruit te komen. Ik heb er ooit twee te logeren gehad en vond het gewoon akelig om te zien.
een sluierstaart is heel sierlijk. en een goudvis niet