hoe til je een cavia op?

hoe til je een cavia op? als ik ze gewoon tussen hun voeten (in het midden tussen voor en achter poten) dan trippen ze hem helemaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Met 1 hand op de buik is niet de manier inderdaad, wat je al zei, dan trippen ze en gaan ze spartelen.
De goede manier is om de achterpootjes hierbij te ondersteunen. Eerst doe je 1 hand over de buik, tilt hem een klein beetje op (waarbij hij nog met zijn achterpootjes op de grond staat) en doe daarna je andere hand onder de achterpootjes/billen.
Als je even moet lopen met de cavia is het makkelijk om hem tegen je bost te zetten met zijn voorpootjes en de achterpootjes blijf je ondersteunen.
Ik heb er een plaatje bijgevoegd zodat het wat duidelijker is. Een bron met uitgebreidere uitleg.
Wij hebben zelf al een lange tijd cavia's en dit blijft toch de beste manier om ze op te tillen. En je mag ze gerust stevig vasthouden (niet TE natuurlijk) als je bang bent dat je ze 'doodknijpt', daar kunnen ze wel tegen. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het enige juiste antwoord:)
De cavia met 2 handen optillen en het achterlijf ondersteunen. Zorg er steeds voor dat de cavia je handen eerst gezien heeft voor je het optilt zodat het niet schrikt.