Kan ik mijn konijn ergens laten verzorgen terwijl ik op vakantie ben?

Ik ga deze zomer twee weken op vakantie, maar ik heb een konijntje. Zijn er opvang tehuizen voor huisdieren zoals die er ook zijn voor ouders die hun kinderen ergens neerzetten als ze op het werk zijn?
Ik woon nog thuis, dus ik kan niet zomaar iemand de sleutel geven die dan elke dag naar binnen kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ja, dat is er, bij een aantal adressen in de link, staat er niet bij dat je je konijn er ook kan laten logeren, vraag daar dus even na, grote kans dat het wel kan.
www.rabbitpal.com/links/nl/konijnenlinksnl.php
www.verhuisdieren.nl/Logeerdieren/Logeeradressen
buurtlink.nl/6041VH/.../Logeeradres+voor+uw+konijn+of+knaagdier
www.stichtingkleingeluk.nl/
www.konijnenbelangen.nl/links/pensions/
www.dierenpensionydermade.nl/home.html
www.kleindierenparadijs.nl/
www.dierenpensionydermade.nl/home.html
www.kleindierenparadijs.nl/
diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/.../56526-bunny-hotel.html
www.dieren-rassen.nl/konijnen/hotels-pensions.html

Toegevoegd na 5 minuten:
Het beste kun je kiezen voor een opvang van mensen die zelf ook konijnen hebben, zij weten (meestal) hoe zij met konijnen moeten omgaan, de opvang van je konijn kost ongeveer 2 euro per dag, verschilt per adres. Ga er eerst kijken hoe het er aan toe gaat, voordat je je konijn daar achter laat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, vast wel
maar tip wel bij mensen die veel interesse in konijnen hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor alle links! 2 euro per dag is heel goed te doen. Fijn om te weten dat zulke opvang dus echt bestaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ook voor konijnen is er een groot aanbod, in sommige plaatsen kun je je dier ook laten logeren in het dierenasiel.

Andere antwoorden (4)

ja, zulke opvang bestaat. ook voor konijnen. zie de link voor een voorbeeld.

wat je natuurlijk ook kan doen, is om een vriendje te vragen, of het konijn daar kan logeren.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga er niet vanuit dat mensen zin hebben om dagelijks een konijn aandacht te geven, het hok moet ook nog verschoont worden en het zorgt voor een hoop rommel op de grond qua hooi en stro. Maar bedankt voor de link, zeker erg handig en niet te ver weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh er staat trouwens dat ze al 4 jaar zijn gestopt met opvang http://www.knabbeltuintje.nl/afstanddoen.html
Pieter2011
11 jaar geleden
Hier vind je een paar adressen (niet allemaal geven ze tijdelijk onderdak aan konijnen, maar een aantal wel): http://www.funkytowel.net/links.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij een vriend krijgt ie waarschijnlijk meer aandacht dan in een pension of dierenwinkel. En dat schoonmaken en verzorgen valt best wel mee voor iemand die dieren gewend is.
er staan op marktplaats ook mensen die er voor in staat zijn voor een klein bedrag er op te passen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag het eens aan de plaatselijke kinderboerderij. Bij ons in het dorp doen ze het zowiezo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi beste,
Misschien heb je hier wat aan? : http://huisdierenvakantie.goedbegin.nl/
Ik hoop dat dit wat is..... succes met je konijn ergens laten verzorgen