Zijn er vogels die niet zo oud worden zoiets van 5 jaar ? En de je gewoon ook in de dierenwinkel kan kopen? Zoja, geef ook a.u.b. de naam erbij!

danku.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is het belangrijk dat ze niet te oud worden? Als je er genoeg van hebt, kun je ze altijd nog verkopen. Of loslaten. Of aan je kat voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik mag een huisdier van me ouders maar ik wil heel graag een lief vogeltje maar het mag niet 5 jaar of ouder worden..
Ritsuka
12 jaar geleden
je wil dus een beest dat snel doodgaat? wat heb je daar aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Bliets: Loslaten? Neen, echt niet. Zeer slecht advies, zo komen er vogels in de Nederlandse ecosysteem die er echt niet thuis horen, of ze sterven een langzame uithongering dood. Beide gevallen uitermate slecht. Als je het beestje na 5 jaar niet meer wilt: Opvang brengen, nooit een huisdier in het wild uitzetten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je vogel niet ouder mag worden dan 5 jaar,kun je er beter niet aan beginnen. Neem dan een kortlevend insect als huisdier zoals een ééndagsvlieg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag een huisdier, maar niet langer dan 5 jaar. Ik vraag me dan toch de reden af. 5 jaar is ook best lang. en als dat beest er eenmaal 5 jaar is, maakt nog eens 5 jaar niks uit hoor geloof me:)
Trouwens, hamsters worden niet zo oud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ratten worden ook meestal maar een jaar of 2.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemde insteek hoor, wel een huisdier willen/mogen, maar owee dat hij oud wordt:P

Antwoorden (3)

Als je bv een agapornis, parkiet oid koopt bij een dierenwinkel kan je er wel vanuit gaan dat het vogeltje helaas niet veel ouder dan 5 jaar zal worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal een vogeltje bij het asiel. Daar zitten vaak hele lieve tamme beestjes die bijvoorbeeld van een bejaarde waren. Dan kan jij ze de laatste jaartjes nog een mooi leven bieden buiten het asiel!

Informeer eens bij het asiel bij jou in de buurt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben een kanarie en een zeebravink gehad, de kanarie is 3 jaar geworden en de vink een jaar of 5. Destijds hebben wij die "gewoon"in de dierenwinkel gekocht.