hoeveel guppy's kunnen in deze bak zie foto?

ik krijg voor sinterklaas guppy's maar hoeveel kunnen er in deze bak zie foto?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (6)

Die bakkies heb je van twee tot wel 25 liter ; lastig te zeggen onder de maten erbij. Maar als het kind op de foto een indicatie is, heeft bamibal gelijk : dat is een transportbak, en geen huisvestingsbak. Dat houdt met vier, zes guppies wel op - maar zie het maar eens bij zes guppies te houden ;)

Het is niet zozeer dat ze meer ruimte nodig hebben (al is dat wel beter), maar ook dat zo'n kleine hoeveelheid water erg snel vervuild, vaak verschoond moet worden , en verschonen is altijd een risico bij vissen, plus dat het veel stress voor ze oplevert.

Ook leent een dergelijke bak zich niet goed voor het installeren van een filterpomp, wat eigenlijk noodzakelijk is als je er definitief vissen in wilt houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor sinterklaas is wel heel erg snel!!
Een bak moet je eerst inrichten, filter moet werken, verwarming moet aan staan, voedingsbodem er in, voldoende plantjes er in zetten en daarna, als alles goed helder is en blijft en de plantjes goed groeien, dus na minstens enkele weken, pas dan is het tijd voor de guppen!!

Begin met een stuk of 5, zeker niet meer, pas als je bak wat ouder is en goed draait, zouden er wat meer bij kunnen.
En ga lezen over het houden van tropische vissen, waterwaarden, filters, voer, licht enz.
Ben bang dat je er totaal niets van weet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Guppen kan je inderdaad houden op kamertemperatuur, maar beter is in warmer water.
Een bak vol met goedgroeiende planten, heb je inderdaad geen filter nodig, mits je maar heel weinig visjes neemt en zo weinig mogelijk voert.
Wel moeten die plantjes voldoende licht hebben om te kunnen groeien. ( licht van boven)
Wat echter nog steeds blijft, is dat de bak een aantal weken moet draaien voordat je visjes er in gaan en als je morgen pas om plantjes gaat, zijn het nog maar 5 dagen totaan jouw sinterklaas.
Maar je hebt al eerder visjes gehad, dus je zal het dus wel weten, maar waarom dan deze vraag?
De keuze voor vissen is natuurlijk heel persoonlijk, daarom is daar weinig advies over te geven.
Let in ieder geval op de volgende dingen;
Vissen moeten minimaal 10x hun lengte aan ruimte hebben.
In een bak van 60cm lang kunnen dus alleen vissen van maximaal 6cm.
Houd je aan deze stelregel: 1cm vis per liter water.
In een bak van 54 liter kan dus 54cm vis, wat ongeveer neerkomt op 11 visjes van 5cm lang.
Overigens kun je bij kleine visjes iets meer vissen houden,
bij grotere vissen minder.
En je afbeelding heb ik opgezocht en daar staat bij dat hij 20 liter is
Dus dan kan je het naar deze gegevens berekenen

Toegevoegd na 10 minuten:
Een guppy wordt gemiddeld 5 cm
dus er mogen er niet zo veel in
En ideaal is het pas als deze vis een aquarium
heeft van 60 cm
zie bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan er een paar in zetten maar doe alleen mannetjes of vrouwtjes.Niet gemengd dan komen er erg veel en daar zit je niet op te wachten want is even leuk maar gaat erg snel en voor je het weet zit je bakje vol met guppen.Zou er 4 in zetten hebben ze het naar hun zin en jij ook denk ik.Ben al blij dat je geen kom hebt genomen!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan maar zorg ook voor een paar plantjes en een bodem ene een gup is tropisch visje dus een thermostaat zou handig zijn!,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Google anders even op internet erg veel info over guppen.Tik gewoon guppen in je weet wat je verder nog moet doen of laten..EN veel plezier ermee erg leuk visje maar alleen of man of vrouw erin zetten!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel de mannetjes zijn prachtig mooi!
De vrouwtjes, helaas......................
Als je geen verwarming en pomp bij dit (kweek!) bakje hebt, NUL.
Ook guppies hebben een bepaalde warmte nodig, het zijn tropische visjes.
Dit is een kweekbakje, waar je kleintjes in opvangt (tijdelijk)\

Je kunt r wel een goudvisje in doen.
Maar dan geldt nog steeds, wat EDIJST zegt.
Water moet eerst acclimatiseren met plantjes erbij, voor je er een visje in doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen in principe zeer veel guppies in, het aantal vissen hangt af van de capaciteit van het biologische filter. Het filter moet de afvalstoffen die de vissen maken weer afbreken (urine en poep), ook moeten het filter en aquarium goed worden belucht. Door de filtercapaciteit wordt bepaald hoeveel je kunt voeren, en hoeveel vissen je daardoor kunt huisvesten.

Voor zo een klein bakje kun je het beste uitgaan van het principe "more is less" of "less is more". Probleem met guppies is dat ze heel gemakkelijk fokken, dus daardoor heb je geen controle over het aantal. Op zich zijn 4 of 5 guppies in een klein bakje wel voldoende. Met een luchtpompje en wat planten met aangroei heb je genoeg filtercapaciteit voor die hoeveelheid vissen.

Je zou aan een andere vissoort kunnen denken die zich niet voortplant onder normale omstandigheden. Anders moet je een oplossing bedenken voor de grote aantallen jonge vissen als je er een paar stelletjes guppen in doet.