De buurkat bijt hard (tot bloedens toe) in mijn enkel, wat te doen?

Ik verzorg de buurkat tijdens hun vakantie. De kat bijt keihard in mijn enkel als ik eten ga geven. Nu geef ik de kat te eten terwijl ik rubberen laarzen draag. Ik heb geen idee waarom ze me zo hard bijt en wat ik daaraan kan doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad je enkels beschermen en hou het in de gaten of het niet gaat ontsteken want dan ben je verder van huis met een kattenbeet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opsturen naar het vakantie adres van je buren ;)

Het beste antwoord

het klinkt of deze kat ergens flink door gefrustreerd/ gestressd is, en daarom extreme jachtdrift vertoont.
ik zou de buren bij thuiskomst toch even vragen met de kat naar de dierenarts te gaan, om een medische oorzaak voor dit gedrag uit te sluiten.
voor nu; blijf beschermend schoeisel dragen.
doe een nat verband om de bijtwonden, en hou dit ook voorlopig nat.
doe wat propjes alufolie in je zak, en werp die stuk voor stuk weg als je aan de kat ziet dat die weer in de aanval wil gaan.
hopelijk is zo'n propje voldoende afleiding van jouw enkels.

je zou een oude sok met valeriaanwortel aan de kat kunnen geven.
met een beetje mazzel is hij daar een tijdje zoet mee, en het werkt rustgevend op het beestje.

word iig niet boos op het dier; hij zit duidelijk niet goed in zijn velletje, zou zelfs pijn kunnen hebben.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het protesteren is tegen haar "nieuwe" leefomgeving, maar echt gezond is het niet en vind daarom de dierenarts helemaal zo slecht nog niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gedrag van de kat is onverklaarbaar, het antwoord op mijn vraag is niet beantwoord. Echter heeft deze beantwoorder van mijn vraag de beste tips gegeven naar mijn mening.

Andere antwoorden (2)

In de gaten houden of je enkel niet gaat ontsteken. Probeer altijd heel rustig de kat te eten te geven. Ga hem niet aaien oid, maar geef hem alleen heel rustig te eten. Als de kat slaapt of je ziet hem gewoon niet zet dan gewoon het eten neer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het zou kunnen dat je als indringer/bedreiging wordt gezien, maar als ik jou was, zou ik bij binnenkomst in het huis zodra de kat er aan komt en zou aanvallen, het harde sis-geluid van katten maken als ze blazen: tsssssssssssssssss en let dan op hoe katlief reageert op het geluid. als ze stil staat en "verbaasd" luistert of zelfs verschrikt rond kijkt naar de bedreiging, dan is het effect goed en kan je dit volhouden.
en anders raad ik je toch aan om de poes met een schoppende beweging ...*zonder haar echt te raken*... DUS NIET ECHT SCHOPPEN !!! op afstand te houden, want infectie door een kattenbeet is geen pretje !

Toegevoegd na 1 minuut:
let goed op de wond, ga bij twijfel naar je huisarts toe.