Hoe weer ik een kat?

In mijn woonkamer zit een buitendeur en het is me nu al een paar maal gebeurd dat een kat hier tegen sproeit en die gore lucht mijn hele woonkamer vult. Is niet fijn, krijg ik hoofdpijn van. Hoe houd ik hem nou echt weg daar? Heb al geprobeerd peper te strooien, spiritus te spuiten en schoonmaakazijn. Maar hij blijft terugkomen...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als je die deur niet gebruikt (al is het maar gedurende de wintermaanden), kun je er een stuk kippengaas neerleggen. Zorg dat het gaas een paar cm boven de grond zweeft. Met wat stenen of andere zware voorwerpen kun je het gaas prima op z'n plek houden.

Dit is een zeer diervriendelijke methode om de kat daar weg te houden. In dat gaas kan die kat namelijk echt niet lopen, en dat heeft-ie dondersgoed door.

Goede kans dat, na een ontwenningsperiode, die kat daar ook later niet zal terugkeren.

Verder kun je voor sprays en dergelijke advies inwinnen bij een dierenwinkel (echt waar) of een tuincentrum.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaas vind ik wel een heel goed idee. Dat ga ik zeker even proberen. Sprays en luchtjes e.d. vervliegen al gauw en dit is een meer permanentere oplossing. In de winter gebruik ik de deur idd niet.
Rieneke1
14 jaar geleden
goeie tip cryo +1

Andere antwoorden (10)

Misschien heb je iets aan mijn vorige vraag:

http://www.goeievraag.nl/vraag/spay-katten-wegjaagt.32839

keep off spray schijnt te helpen

Toegevoegd na 9 uur:
Voor de tuin kun je trouwens ook een ding gebruiken met een sensor, die sluit je aan op de tuinslang en spuit als er een kat in de buurt komt

http://www.aqua-discount.nl/prod03137.htm

hier nog een paar goede tips:

http://www.tuin-wiki.nl/Main/KattenTuin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet dat koffiedik ook helpt.
dit doen mensen in hun tuin verspreiden als katten in hun tuin plassen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet ik toch mijn pads eens gaan bewaren.
Een plantenspuit als hij bezig is, is heel effectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Tuinslang, nog beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, enig nadeel is dat op het moment dat ik hem hoor ik via de hal, de centrale hal en de tuin naar die deur moet lopen om ook maar enigszins in de buurt te komen, dikke kans dat hij dan al gevlogen is.....
Spiritus en schoonmaakazijn vinden veel katten juist lekkere luchtjes. probeer eens een bloemmenspuit met water. De eigenaar hierop aanspreken, die is hier verantwoordelijk voor is kan ook.
U hoeft geen last te hebben van andermans dier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste katten houden niet van citrusvruchten. Snij er een paar open en leg die buiten bij de deur. In mijn tuin helpt het ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste oplossing om met de baas van die kat te praten, hij kan het oplossen door zijn kat binnen te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja weet niet altijd van wie de kat is!
je kunt bij je deur ook een leeuwenbekje (plant) neerzetten hij gaat dan een deurtje verder maar helaas is hij pas in maart/april weer te koop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knoflookpoeder. Kunnen ze niet tegen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katten zijn van nature 8 uur per dag actief. Maar dan moeten ze wel wat te doen hebben. In deze cursus leert u hoe u uw kat op een leuke, respectvolle en vernieuwende manier kunt bezighouden. U leert katachtige speeltechnieken, maakt kennis met intelligentiespelletjes (kattenkunstjes leren!) en u leert hoe u uw huiskamertijger op een leuke manier kunt bezighouden met eten. Tot slot maakt u kennis met katse communicatietechnieken, zodat uw kat en u elkaar voortaan beter begrijpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik ooit een kat heb zal ik hem/haar proberen te begrijpen. Hij zal heus een goede reden hebben om tegen mijn deur te spuiten maar het enige wat ik wil is hem daar vandaan houden.
Glassex werkt beter.
Anders een bordje ophangen, verboden voor katten.