Mijn parkiet schreeuwt hoe kan dat stoppen??

Mijn parkiet schreeuwt heel vaak en heel lang hij heeft een vriendje en hij is ongeveer een half jaar oud. Wie kan mij helpen???

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe net als bij papagaaien een kleed over de kooi als ie begint te schreeuwen....
Z512099
9 jaar geleden
Rond de tijd dat ze een half jaar oud zijn komen parkieten in de pubertijd. Ze kunnen dan behoorlijk vervelend doen. Wanneer je een tamme parkiet hebt, merk je dit het beste omdat ze dan een behoorlijke eigen wil krijgen en opeens niet meer willen doen wat jij wil. Dit gaat vanzelf weer over en vergt enig geduld en doorzettingsvermogen van het baasje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hebben je 2 parkietjes wel voldoende de ruimte om te kunnen vliegen met voldoende parkieten speeltjes? Parkieten in een te kleine kooi met weinig uitdaging, ( want dat hebben parkieten nodig, die willen graag veel dingen onderzoeken ), kunnen zich gaan vervelen. Pas op met touwtjes en vetertjes, want die rafelen ze uit met hun snavel en dan bijven hun nageltjes / teentjes erin hangen.
http://www.parkietenfreak.nl/a-speelgoed.php
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hier is nog wat meer speelgoed om je te oriënteren. https://www.google.nl/search?q=parkietenspeelgoed&biw=1920&bih=959&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=NcYmVLGjE8LiywPk3ILwBw&sqi=2&ved=0CD0QsAQ
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hahaha....ik had een reactie geplaatst want het antwoord van een doek erover heen doen, was al gegeven. Een parkiet die zo krijst moet zijn energie kwijt en als hij een grote kooi heeft waarin hij ook kan vliegen is dat al een stuk beter dan een kooi waarin hij alleen maar van stok naar stok kan hippen of wat je soms ook nog wel eens ziet zo'n hoge ronde toren kooi op een standaard waarin ze alleen maar van boven naar beneden en weer naar boven kunnen klauteren en niks geen ruimte in de breedte hebben. Vogels vliegen horizontaal en niet verticaal...;-)

Antwoorden (2)

Niet. Ik ben bang dat je parkiet dit kan blijven doen, zijn leven lang.
De meeste vogels leren dit van hun ouders. Alleen met de hand groot gebrachte vogels kun je leren om andere geluiden te maken. Hoewel dit niet altijd lukt: met hun volume kunnen ze ook de telefoon nadoen en wel zo dat je er horendol van wordt.
In het wild maken ze zulke harde geluiden zodat ze door bomen en bladerendak goed hoorbaar zijn voor soortgenoten.
Ook hebben ze veel meer ruimte en bezigheden dan wij mensen ze kunnen bieden in huis.
Wel kun je ervoor zorgen dat je parkieten zo veel mogelijk afleiding hebben. Zorg voor een zo ruim mogelijke behuizing (een binnenhuisvolière doet vaak wonderen) en voor veel mentale uitdagingen. Oriënteer je op voerpuzzels speciaal voor parkieten en kleine papegaaiachtigen. Hopelijk wordt het met het gekrijs dan wat minder.
Er zijn hobbyisten die hun vogel m.b.v. "targettraining" allerlei kunstjes weten aan te leren (google eens wat op you tube). Zo heeft de vogel wat te doen, mag werken voor zijn eten en raakt zo wat energie kwijt.
Sluit je aan bij een forum over deze vogels en wissel ervaringen uit met andere bezitters van deze vogels.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien moet je er voor zorgen dat de parkiet een 'vriendje' heeft dat zelf noet kwettert maar zuivere noten zingt zodat de andere parkiet(en) hem/haar na gaan doen. Het heeft bij ons geholpen. Pas op dat de parkiet het niet als een bedreiging ziet.