Waar droomt een hond over?

Ik vraag me altijd af waar mijn hond over droomt als ze ondersteboven in haar mand ligt, heel diep zucht en piept. Ze doet zo vooral als ze heel lang los heeft gelopen in het bos.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dromen is het verwerken en reorganiseren van hetgeen je hebt meegemaakt die dag. Soms raakt dat eerdere herinneringen, en die krijg je dan ook mee in je droom (omdat ze even opnieuw moeten worden herplaatst in je geheugen).

En dat werkt bij alle species met een centraal zenuwstelsel en frontale kwab hetzelfde...

Dus, over de bal waar ze achteraan holde en de glazen deur die bij nader inzien toch dicht bleek te zitten:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk hetzelfde als mensen, het verwerken van de opgedane ervaringen..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vaak indrukken en impressies die bij ze zijn achtergebleven, het zijn minder complexe dromen dan bij mensen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
IK denk voornamelijk over spannende geuren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hij heeft het me nooit verteld, maar is wel vaak aan het"hardlopen" en een soort kreunen/piepen.