Hoe zit dat met een kattenpaspoort?

Ik ga binnenkort een kat kopen, maar in de zomervakantie ga ik ook nog naar Spanje en ik wil mijn Kat meenemen. Heb je hiervoor een kattenpaspoort nodig? Of bestaat dat niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kat meenemen op zo'n lange reis? Zou ik niet aanraden, je doet het dier er absoluut geen plezier mee! Met een hond zou het nog kunnen, maar een kat houdt over het algemeen niet van autorijden, en al helemaal niet zo lang... Daarbij komt nog het risico dat de kat daar ontsnapt, en je 'm nooit meer terug ziet. En waarschijnlijk weet je wel hoe er in de meeste landen met (zwerf)dieren wordt omgesprongen...
Beter is het dan pas een kat te kopen als je weer terug bent, of oppas of een pension te regelen voor je kat, als je die toch vóór je vakantie koopt. Fijne vakantie gewenst alvast!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt een "kattenpaspoort"nodig ,in die zin ,dat je kat ingeënt is voor hondsdolheid.Deze ziekte komt in spanje nog voor)Dit moet je op tijd laten doen.Het beste kun je even contact opnemen met de dierenarts,hij weet je te vertellen hoelang je vantevoren je die inenting moet laten doen.Tip:laat je kat chippen en vraag advies,wat het beste is voor je kat,als je hem meeneemt.Er zitten wel haken en ogen aan.Beter is eigenlijk je kat thuis te laten,en iemand vragen om je kat te eten te geven.Een kat kan goed alleen zijn ,als hij maar zijn natje en zijn droogje krijgt.Prettige vakantie!

Het beste antwoord

ja, je hebt een kattenpaspoort nodig.
ga ruim op tijd naar de dierenarts om je kat te laten enten en chippen: vervolgens worden de behandelingen aangetekend in het paspoort.

wel vind ik het een heel slecht idee een kat die je net hebt mee te nemen op reis.
dit zijn voor de kat twee traumatische ervaringen op rij.
wellicht stel je de koop beter uit tot na de vakantie, dan kunnen jullie in alle rust aan elkaar wennen.
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
:) kopje terug!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had hier eigenlijk al aan gedacht, ik dacht dat een maand aan elkaar wennen wel genoeg zou zijn, maar misschien heb ik het ook mis. Ik kan het helaas niet uitstellen, de kat die ik wil is op marktplaats, en ik moet de kat 2 Juli ophalen. Allebei erg bedank, jammer dat ik er maar één uit kan kiezen uit het beste antwoord.
Rieneke1
11 jaar geleden
voor sommige katten is een maand genoeg, voor andere niet.
en dan weer op reis, net gewend....
kan de kat niet thuisblijven met verzorging door buuf, vriendin of professionele oppas?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allebei nogmaals erg bedankt!

Andere antwoorden (1)

Tavitje... Je katje moet eerst aan jou huisje wennen, en dan moet dat arm beestje ook nogeens een flinke trip maken naar een ver, vreemd land. Ben bang dat dat niet echt goed gaat. Het idee alleen al, wat als hij/ zij wegloop... ??? Ik heb een kater uit Turkije, met een paspoort. Heb ik uiteraard in Turkije aangevraagd bij een erkend dierenarts! Maar de vlucht van Turkije naar Nederland, 3 uur vliegen, was niet echt prettig voor Aysha. ..!! Hoop dat je een goede beslissing neem !!