curfer boxje/vervoerbakje waar te koop

Toegevoegd na 3 minuten:
hoi morgen om streeks 10 u ga ik n ratje op halen maar moet zelf iets mee nemen om hij in te vervoeren. nou zijn de winkels om 9u open maar kan ik wel bij pets place/jumper ect terecht voor zon vervoer bakje? is zon kleintje een transport bakje met vaak een gekleurde deksel wat ik bedoel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja hoor, geen probleem. De dierenwinkel verkoopt deze transportboxen of reiskoffers in alle soorten, maten en kleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is hoe ver je het ratje moet vervoeren en hoe lang het dus in zo'n bakje moet blijven zitten. Als je in de dierenwinkel een knaagdier koopt, hebben ze van die speciale kartonnen doosjes met luchtgaten. Daar kan een ratje wel even in als je het van de winkel mee naar huis neemt, maar als het er lang in moet blijven is zo'n doosje te klein en knaagt het ratje zich er uit.
Als het dus niet langer dan een half uur in het doosje moet, zou je morgen in de dierenwinkel zo'n doosje kunnen halen. Omdat je daar dan geen dier koopt, zal je wel voor het doosje moeten betalen maar dat is niet veel.
Als je nou ook rattenvoer koopt, of andere dingen die je nodig hebt voor een ratje en je vertelt dat je zo'n doosje nodig hebt, krijg je het misschien voor niks.

Plastic transportbakjes zullen ze zeker verkopen in de dierenwinkel, maar het is maar de vraag of je die verder ooit nodig hebt. Als jouw ratje tam is, blijft het ook op jouw schouder of zo zitten. En in noodgevallen kun je dat doosje van de dierenwinkel weer gebruiken.

Nog even een extra tip:
Ik weet niet of jij al eerder ratjes hebt gehad. Zo niet, dan raad ik je dringend aan om geen zaagsel in het hok te doen. Ratjes zijn extreem gevoelig voor stoffige dingen. Ons eerste ratje ging dood aan een chronische longontsteking die werd veroorzaakt door zaagsel. De volgende ratjes hebben we altijd op beukensnippers gehouden (ook te koop in de dierenwinkel). Dat ging veel beter.

Succes met dit leuke knaagdier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leuk positief antwoord..+ maar ik heb zo' idee dat de ratjes in mijn tuin en garage helemaal niet gevoelig zijn! Ze knagen en knagen tot ze bij de pot pindakaas zijn of de zak kattenvoer..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar die zijn op zoek naar voedsel! Een weldoorvoede tamme rat heeft niet direct behoefte om voedsel te zoeken en is ook niet meteen in paniek omdat hij opgesloten is. Die vindt het prima en blijft rustig totdat hij zich gaat vervelen. Een gemiddelde rat geeft ik een half uur, dan is hij uit het kartonnen doosje. Als je aan die tijd voldoende hebt, is het onzin om een duur doosje te kopen.
Ivana
12 jaar geleden
Leuk antwoord en nog wat extra. Je verdient dus een dikke plus.