ik ga 3 dagen weg maar wat moet ik dan met mijn vissen doen? ze moeten elke dag eten

ik ga met mijn zusjes en moeder 3 dagen naar lelystad maar wat moet ik dan doen met mijn vissen want die moeten elke dag eten dat is het probleem help !?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke vissen heb je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je je sleutel onder de mat legt voer ik ze wel even

Antwoorden (13)

misschien kan je aan een familielid/kennis/buur vragen om je vissen te verzorgen voor die 3 daagjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan vragen aan de buren of een familielid die je vetrouwt om elke dag even de vissen te voeren. Dat is denk ik de enige optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt ook nog de voederautomaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flauw om daarom een min te geven +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja Kathlyn, misschien was die min (niet van mij :) omdat het antwoord erboven bijna net hetzelfde zegt. Van mij zijn zo al antwoorden verwijderd 'omdat je niets toevoegt aan de al gegeven informatie'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja sorry toen ik bezig was mer het antwoord typen waren er nog geen andere antwoorden. Achteraf zag ik dat pas ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb ik ook zo vaak. klaar met typen en dan staat er na verzenden al eenzelfde antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zegt dat die min niet van een ander kan zijn? er zijn namelijk best wat GV-ers hiero :))
visvoederautomaat
http://www.aquariumnederland.nl/visvoederautomaat-p-1844.html
of laat je buren-familie langskomen om ze te voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vissen hoeven helemaal niet elke dag eten er blijft genoeg achter op de water planten om ze 3dagen door te halen zonder ze te voeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is zelfs gezond, het bevorderd zijn eetlust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zorg wel dat ze voldoende water hebben :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vissen hebben speciaal voer ik geef ze 6 korreltjes per dag (dat moet ) en er blijft geen een korreltje over onder water
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@AdrieK hihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HAHAHA voldoende water. geniaal
Je hebt ook een vis voerblok moet je even naar de dierenwinkel gaan daar verkopen ze die. Zijn witte half ronde bolletjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig zijn er ook vakantievoerblokken, dit zijn blokken voer welke langzaam oplossen en door de vissen opgenomen kunnen worden. Zo'n blok is voer voor een week en voor een twintigtal vissen.

Maar er zijn ook kleinere blokjes, voor het weekend bijvoorbeeld. Dit is natuurlijk eenmalig en mag niet elke week gegeven worden in plaats van het standaard voer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem ze mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vissen kunnen langer dan 3 dagen zonder voer,voor je weg gaat voederen en dan kunnen ze zeker een week vooruit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de dierenwinkel kan je blokjes kopen dat is eten voor een paar dagen dat gooi je gewoon in de bak en dat lost langzaam op vraag maar eens in de dierenspeciaalzaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vissen hoeven maar om de dag eten te hebben. Vraag familie of kennissen of zij jouw vissen willen voeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel ,,
er is vast wel iemand die je vissen wil verzorgen misschien je buren of je familie een kennis een vriendin.

ik denk dat ze dat wel willen doen en als ze dat dan doen kun je bijv. een leuk klein cadeautje kopen voor het oppassen en dan willen ze het misschien de volgende keer wel weer doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de doorsnee vissen hoeven echt niet elke dag eten (sterker nog, vissen die om de dag eten krijgen leven over het algemeen langer)

voer ze voor je weggaat, en doe er een zakje watervlooien of muggenlarven in. wel de pomp uitzetten en een menbraampompje erop zetten. (die bubbeltjes maken)

als je ze 3 dagen helemaal niet voert gaan ze niet dood overigens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vissen kunnen zonder enig probleem wel een week zonder te voeren, het is een koudbloedig diertje.
Wel het licht aan laten, voor je planten en algen.
Veel algjesworden door de vissen gegeten.
Dus licht aan,voldoende algjes en algjes zijn voedsel voor je vissen.