Kunnen kippen ruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom SCHREEUW je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het eerder stinken willen noemen :)

Antwoorden (6)

Jazekers:

Kippen beschikken over een uitstekend reukorgaan. Wetenschappers van het Max Planck Instituut hebben het mechanisme van de geurwaarneming van kippen grondig onderzocht. Zij vonden bij kippen ongeveer 570 genen, waarvan 80% coderen voor actieve geurreceptoren. Deze geurreceptoren zijn zogenaamde G(uanine)-proteines, die zich bevinden in de wanden van de reukcellen van de kippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dat zo? vertel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tsssssss.....kieskeurige dames ;-)
Ja, als ze een week over de datum zijn beginnen ze enorm te ruiken.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahaha, hij is goed!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dooie of springindelevende?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahahaha....+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig!!! +1
Dat zullen we nooit weten.
Wel kun je zeggen dat kippen met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen ruiken, gezien de aanwezigheid van (bij kippen zelfs een groot aantal) receptoren die sterke overeenkomsten vertonen met de bij de mens bekend zijnde geurreceptoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je dit niet kunnen onderzoeken? Je kan toch wat lekkers met een sterke geur verstoppen en zien of ze er gelijk op af lopen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strikt wetenschappelijk weet je dan nog steeds niets.
Je kunt namelijk niet 100% weten dat die kip niet van plan was om daar tóch al naartoe te gaan.
Ik heb wetenschappelijk onderzoek gedaan en werd steeds geconfronteerd met dit soort fenomenen.
Ja, hoewel kippen niet bijster goed kunnen ruiken herkennen ze elkaar ook aan de geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, vogels en dus ook kippen zijn toegerust met reukvermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alle dieren,dus ook kippen kunnen ruiken.