Waarom piepen mijn katten als cavia's?

Ik heb 2 kittens van 8 weken oud in huis en maken nogal vreemde geluidjes. Als ze elkaar kwijt zijn in het huis maken ze een soort cavia geluid. Ook als ze spelen of mij zoeken. Ik maak me geen zorgen maar vroeg me af of dit beginnend miauwen is? Ik heb ze in ieder geval nog nooit horen miauwen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.3K

Het beste antwoord

Kittens maken de raarste geluidjes als ze elkaar zoeken, of juist jou!

Het piepen zorgt er voor dat de moederpoes weet waar de kleintjes zijn, en dat hij "angstig" is omdat hij alleen is. Vaak vind hij snel jou of zn maatje terug en is het ook weer over.

Niks om je zorgen over te maken.

ps: Sommige katten gaan nooit echt miauwen, die van mij piept en krijst als een muis ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihi, ja die van ons kunnen ook niet miauwen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de kat van ons miauwt ook niet,maar roept steeds meeuw,hilarisch!

Andere antwoorden (2)

Volgens mij is dat iets waar je je geen zorgen over hoeft te maken.
Ik heb een kat van 12 jaar en dan kan nog altijd niet fatsoenlijk miauwen en 'kletst' tegen me met idiote piepgeluidjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onze kitten is al weer 4 maanden en hij maakt ook zulke geluidjes !! Zo schattig. Misschien gaat hij miauwen als hij wat groter is !!