Hoelang duurt het voordat mijn hond weer poept nadat ze alles eruit gebraakt heeft ?

Mijn teckel heeft eergisternacht en gisternacht alles wat ze gegeten heeft eruit gebraakt en diarree gehad. Bij de dierenarts heeft ze gistermorgen een prikje gehad tegen braken en ze krijgt een medicijn tegen braken (emeprid) plus antibioticakuurtje. Ze krijgt nu om de twee uur een klein beetje eten (mix van gekookte kipfilet en runderhart)
Ze heeft nu anderhalve dag later nog niet gepoept en ik vraag me af wanneer dat echt alarmerend begint te worden. De hond is alert, ziet er fit uit, eet wat ze krijgt met veel plezier op en drinkt normaal.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi. Ik denk dat het wel los loopt. Bij mijn hond (1 van ze) had ik een vergelijkbare situatie meegemaakt en mijn hond poepte na twee dagen weer. De dierenarts assistente even bellen had ik zelf toen ook gedaan, voel je je gelijk wat geruster, toch?! Sterkte ermee.

Het beste antwoord

ik zou me niet te veel zorgen maken, als je nagaat hoe lang de darmen zijn... en als daar niets meer inzit, moet je teckel aardig weer wat eten voordat er weer iets uitkomt...

ze heeft het laatst gebraakt woe/do nacht en voor het eerst : gisteren 10 a 11 uur weer een hapje gegeten... met kleine beetjes zou je denken dat vandaag poepen nog te vroeg zal zijn, misschien morgenochtend lijkt mij.

als de hond goed reageert, fit lijkt en alles op eet en normaal drinkt (!) dan is alles goed hoor!

je kunt je zelf gerust stellen door de assistente van de dierenarts even te bellen en te informeren hoe lang het zou kunnen duren, maar het lijkt niet nodig !