Waarom steelt mijn hond alleen waar ik bij ben?

In de ochtend als ik ontbijt laat ik altijd een bord met korstjes staan. Mijn hond weet dat hij niet mag stelen en doet dit ook niet als ik er niet bij ben. Als ik terug terug kom van het werk dan probeert hij de korsten te stelen terwijl hij een paar uur de tijd heeft gehad om het te doen terwijl ik er niet was.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Aandacht vragen.
Rieneke1
11 jaar geleden
dat lijkt mij ook amadea.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of 'n Belgische hond? Die zijn zeer waaks...
jodyenboyke
11 jaar geleden
Beer56:Mijn belgen kunnen en waken en als ze de kans krijgen eten stelen.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk heb je een hele brave hond. Maar waarom ruim je het niet op? Je kunt de korstjes ook zelf aan je hond geven. Speel even lekker met je hond als je thuis komt, want het is inderdaad een schreeuw om aandacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een kruising. ( niet bekend wat voor soort) maar als ik binnen kom dan begroet ik hem gelijk en stoei een beetje met hem, maar het zal inderdaad gewoon de aandacht zijn en een ook de hele brave hond haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewacht tot je thuis bent en laat zien dat hij iets heeft verdient omdat hij braaf is geweest ,het zelfde voor aandacht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad aandacht vragen, mijn ratjes doen dat ook, als ik weg ben zitten ze braaf in hun kooi te slapen en wanneer terug ben proberen ze uit de kooi te ontsnappen...

Antwoorden (1)

Typisch een geval van aandacht vragen.. want zoals je weet ; negatieve aandacht... is ook aandacht !

Je komt terug, misschien ben je maar even weggeweest. Een hond heeft geen tijdsbesef dus wat hem betreft kun je net zo goed uren weggeweest zijn. De meeste honden vinden het niet prettig en zullen dan natuurlijk ook blij zijn als je er weer bent. Dus zodra jij terug bent, wilt hij aandacht. Misschien dat hij dat niet meteen krijgt, en dan kan hij op deze manier makkelijk de aandacht naar zich toe trekken..