Wat is een goede graat meter om te zien of je hond het naar de zin heeft?

Toegevoegd na 23 uur:
graat moet natuurlijk graad zijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
welke graat wil je meten?

Antwoorden (4)

Het belangrijkste waaraan je kunt zien dat je hond het naar zijn zin heeft is zijn gedrag.
Als je hond vrolijk en alert is.
Als hij geinteresseerd is in jou en de omgeving.
Als hij kwispelt.
Als hij initiatief toont om te spelen e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast het prima antwoord van JolandaH:
Als zijn vacht glimt, als hij goed eet- en drinkt, goed uit de ogen kijkt, ontlasting goed is: kortom als naast zijn gedrag zijn gezondheid okee is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij thuis steeds bij jou in de buurt wil zijn .En als je buiten bent met hem , dat hij naar je kijkt waar je bent . Honden kunnen niet praten , dus door dat gedrag geven ze aan dat zij zich prettig voelen in "de roedel" met jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zodra ik thuis kom ( en als mijn partner thuis komt ook) dan gaat bij mijn jack russel hond zijn kont omhoog zijn voorpoten gaan uit elkaar zijn staart gaat kwispelend de lucht in. Dan moet ie eerst gapen en dan komt ie als een dolle stier op me af om me vervolgens nog maar net te ontwijken en dan gaat ie eerst even als een bezetene door de kamer rennen om vervolgens in de mand nee te ploffen op zijn rug en dan wil ie geaaid worden. De bouvier ( das al een heel oud beestje) die ligt altijd op zijn rug in de keuken te slapen met de voorpoten in de lucht en dan maakt ie echt een soort van kreunend en verwend geluid. En de labrador die gaat altijd heel overdreven hijgen en piepen en kwispelen. Das een vorm van opwinding, omdat ie dan vind dat er acuut geapporteerd moet worden. Dat zijn allemaal graadmeters waaraan je kunt zien dat ze het naar hun zin hebben. Bij alle honden is dat weer anders dus, maar toch overduidelijk merkbaar.