heb baby goudvissen in mijn vijver ontdekt het is janurie, hoe kan ik ze het beste verxzorgen ze zijn 1,5 Cm en zwart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Vooral niets doen is de beste verzorging die je kunt geven, Hoe kouder het water hoe dieper ze gaan liggen omdat beneden het water dan toch ietsjes warmer is,. Eten is ook geen probleem zoals mijn voorganger al vermeld, Wat je wel kunt doen is een wak maken langswaar er zuurstof in de vijver kan komen moest de vijver dichtvriezen
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat is normaal, komt vanzelf goed met het natuurlijke voedsel in de vijver, muggenlarfjes en zo. Op het ogenblik is het koud en hebben ze nog niet veel voedsel nodig, als het weer warmer wordt groeien ook de voedselorganismen als watervlooien weer sneller. De gouden kleur zou deze zomer moeten komen, met natuurlijk voedsel in de vijver kleuren ze als het goed is erg mooi. Misschien moet je de bevolking na de zomer wel wat uitdunnen, er kunnen geen duizenden volwassen goudvissen in een klein vijvertje leven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
idd vooral helemaal niet voeren! dat hoeft pas weer rond april.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het feit dat het geen paarseizoen meer is wil zeggen dat ze al enige tijd overleven in de vijver. Eventueel kan je speciaalvoer aanschaffen. En verder kan je best hopen op een zachte winter om zoveel mogelijk jongen over te houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met voldoende beplanting kan je dat fosfaatgehalte wel onder controle houden.
Om dichtvriezen te voorkomen kun je een blok piepschuim op het water leggen. Vooral niet verder verzorgen, doe dit pas in april.