Waarom trekken mijn katten meer naar mij?

Mijn vriend geeft ze ook eten en aandacht. Maar waarom blijven ze toch bij mij op de slaapkamer als mijn vriend naar beneden gaat smorgens? Als het andersom is dan hoef ik maar 1 voet op de trap te zetten en ze staan al beneden. Ook als mijn vriend al eerder thuis is uit het werk, zegt hij dat als ik binnen kom ze weer gaan miauwen en zo. Lijkt op een beetje zeuren dan! Ligt dat aan mij? Ik geef ontzettend om ze, ze zijn mijn alles. Maar waarom doen ze dit alleen bij mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

ik denk dat je al een voordeel hebt dat je vrouw bent.
vrouwen hebben meestal een minder zware tred, en een hogere stem.
katten zijn subtiele wezens die dit wel op prijs stellen.
daarnaast heeft iedere kat z'n eigen persoonlijke voorkeuren, en blijkbaar ben jij de gelukkige.
waarom? je weet niet wat er in zo'n koppie omgaat.
mannen hebben ook vaak de neiging wat ruw met een kat te spelen, terwijl vrouwen vaak van het zachte kroelen zijn.
mogelijk speelt zoiets mee bij jullie?
geniet er verder maar van zou ik zeggen, heerlijk als je katten zo gek met je zijn :)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He rieneke! Bedankt voor je antwoord. Het klopt inderdaad wat je zegt. Mijn vriend heeft een hele lage stem, en stoeit heel graag met ze. Wist niet dat dat daaraan kon liggen. Vind het stiekem ook wel leuk hoor!! Volgende keer als ik een kattenvraag heb stuur ik jou een bericht. Je bent toch een beetje de kattenkenner van gv! :)
Rieneke1
13 jaar geleden
bedankt joni, katten zijn idd m'n passie :)

Andere antwoorden (1)

'n volwassen kat houdt niet van veel bewegen . Hij kiest voor het gemak. Ze kunnen ZEER goed dingen aanvoelen . Jij geeft jouw liefde voor ze door . Dat voelen ze . Maar . . . . Als je visite hebt , gaan ze meestal bij de visite op schoot liggen . En wat denk je waarom die slimmerikken dat doen ? Omdat jij en je vriend de drankjes en hapjes halen , en zij willen op 'n rustig plekje liggen . Wat dacht je van dat warme , veilige plekje van m'n kat bij de hond ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een leuk stel!