ik heb een paar sneeuwuilen en nu zijn ze constant aan het knorren, wat betekend dat?

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik hou de uilen niet als huisdieren, ik verzorg ze in een park waar ze verblijven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien doen ze het spel diertje raden en zijn ze nu bij het varken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn sneeuwuilen... als ik dan geconfronteerd werd met deze hitte, dan ging ik ook minimaal knorren. Ik ben trouwens geen voorstander van het houden van uilen als huisdier, deze dieren horen in de vrije natuur thuis.
Ivana
12 jaar geleden
Ze horen in de buurt van de Noordpool te leven. Kan het zijn dat ze het warm hebben? Zet de tuinslang erop (in sproei-nevelstand). Misschien helpt dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze houden ook weer niet van de kou. anders zouden ze niet zoon warm verenkleed hebben. ze leven daar omdat daar hun voedsel rond hupt.
Rieneke1
12 jaar geleden
wat bedoel je precies met knorren?
ik werk bij een vogelopvang, en ik verzorg bos- en ransuilen, en een enkele keer een kerkuil of steenuiltje.
die hoor ik nooit knorren, wel klepperen ze met hun snavel.

Antwoorden (3)

Ik weet niet of voor alle uilen hetzelfde geldt, maar op deze site over de kerkuil staat dat (jonge) kerkuilen knorren als ze hongerig zijn. Net als mensen dus eigenlijk.

http://albertjanbrussel.tripod.com/vogelenegelasielkampen/id36.html

Toegevoegd na 8 minuten:
Verder is het misschien goed om te weten dat uilen ook kunnen snurken!

http://vogelsenkarpers.webklik.nl/page/kerkuilen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn het mannetjes of vrouwtjes?

bij mannetjes betekent dat vaak dat ze hun territorium aan geven.

bij vrouwtjes is het meestal gewoon een contact roep.

als het jongen zijn dat zitten ze te bedelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi geluid he?!
ah, je hebt ze niet maar je verzorgd ze. is er niemand die je er meer over kan vertellen in het park waar je werkt?

waarom ze het doen weet ik niet maar vind dat het wel tevreden overkomt. (het klinkt zo knus m.i.)

de broedperiode loopt ten einde, dus wie weet is het geluidje wat de band onderling sterkt en spelen hormoontjes een rol. (ook al hebben ze geen nest dus)